• Barba Söt

Ont i ljumskar och ilningar?

Hej!

Jag är i v 34 och har senaste veckan haft som träningsvärk på insidan av låren, ilningar ibland i "det heligaste" och som det spänner i ljumskarna. Trodde först att det var för att jag satt länge på en filt och liksom töjde ut så att jag fick träningsvärk, men jag tycker inte att det släpper. Kan vara hyfsat på morgonen, men så fort jag har suttit länge på jobbet och ska resa mig så kan jag knappt gå.

Är det någon som känner igen det?

I min drömvärld så är det bebisen som tryckt ned huvudet och det är det som gör att det spänner...  för då är det ett tecken på rätt håll. (Vet att bebisen låg nedåt med huvudet i v32). Kan det vara det eller något annat? lI te trist om det bara är vanlig, envis träningsvärk.

• Svar på tråden Ont i ljumskar och ilningar?
  • fönster mot vägen

Känner också likdant. Har haft det så i ett par veckor. Är nu i v.38+5. Känns som det ilar i hela nedre området. Händer ofta på natten när jag ska vända mig om.

Frågade bm och hon satt att bebisen trycker på nerver där nere. Visste inte ens att jag hade så mycket nerver där nere .

• robinsmamm

Känner igen mig precis, kan knappt inte gå idag. Är i v 36
    Ilar och nästan domnar mellan benen och ner i låren. Tror det är som han är nere med huvet och "fixerar sig.. eller hoppas det, vet att han ligger rätt iaf..

• kiwii84

Jag kände likadant ca två till en vecka innan min förlossning satte igång.. Dagen innan ilade det så mycket att jag knappt kunde gå..

• Barba Söt

kiwi, i vilken vecka satte då förlossningen igång? Bebisen får ju gärna stanna inne ett tag till... men från v38 är den helt klart välkommen att kika ut

• Alvine

Hade också skitont i ena ljumsken kunde knappt röra mig... fick åka in på förlossningen och göra ctg och tydligen så hade jag värkar haha :) var öppen 3 cm och dom sa att bejbisen snart skulle komma, förlossning på g. Men det dröjde ändå en månad innan hon kom nästan två veckor över tiden.

• rinnström

jag är i vecka 39+4 och har också haft ilningar hela natten och dagen idag, enda chansen att få de att sluta har varit att ligga helt stilla. har inte vetat exakt vad de har varit men att bebisens huvud trycker på nerverna där nere låter ju faktiskt logiskt :)

Svar på tråden Ont i ljumskar och ilningar?