• akiire

V33, uppfattar minskade fosterrörelser?

Hej!
    Jag är i v33 och uppfattar det som att min lillkille i magen sparkar mindre..
    De senaste veckorna har han varit ganska livlig till och från, buffat omkring där inne. Kunde känna honom när jag tig promenader osv men den senaste veckan tycker jag att han sparkar mindre . Känner honom inte lika ofta när jag går eller sitter. När jag ligger på rygg så kan jag känna av honom lite och ser att magen rör sig men det känns inte på samma sätt som förut.
    Jag vet inte om det är jag som oroar mig i onödan. Är det någon mer som har upplevt det på samma sätt som mig?

Tacksam för svar. Sköt om Er.

• Svar på tråden V33, uppfattar minskade fosterrörelser?
  • Gravid2010

Oftast så brukar de lugna sig i de veckorna när det börjar bli lite trångt,, fullt normalt.. Jag är också i v.33 och jag väntar på att den tiden ska komma.. Min är otroligt livlig fortfarade och det gör regelrätt ont emellanåt.

• Skarpa

Ju större de blir desto mindre plats blir det ju för dem att ägna sig åt akrobatiska övningar, så det kan ju kännas mindre av den anledningen Så länge du känner barnet varje dag borde det ju inte vara någon fara, men hör av dig till mvc så får du säkert ett bra svar!

• akiire
    Gravid2010 skrev 2010-07-23 20:26:18 följande:
    Oftast så brukar de lugna sig i de veckorna när det börjar bli lite trångt,, fullt normalt.. Jag är också i v.33 och jag väntar på att den tiden ska komma.. Min är otroligt livlig fortfarade och det gör regelrätt ont emellanåt.
    Tack för svar!
    Jag va iof på tillväxt-ul i förrgår och då vägde den lille bara 1,7kg. Bm lyssnade på hjärtljudens osv då och sa att det lät bra.  Blir bara nojig när han inte sparkar lika mkt..
    Men jag får väl hoppas att han kommer igång snart 
  • Skarpa
    akiire skrev 2010-07-23 20:29:41 följande:
    Tack för svar!
    Jag va iof på tillväxt-ul i förrgår och då vägde den lille bara 1,7kg. Bm lyssnade på hjärtljudens osv då och sa att det lät bra.  Blir bara nojig när han inte sparkar lika mkt..
    Nu är jag ingen expert på tillväxt-ul, men jag tror inte man ska lita blint på att den uträknade vikten stämmer till 100%. När jag väntade dottern fick jag göra ett ul i v 39+6 och då uppskattades hennes vikt till 4500g. När hon sedan föddes 9 dagar senare vägde hon "bara" 3880g.
  • Gravid2010
    akiire skrev 2010-07-23 20:29:41 följande:
    Tack för svar!

För mig känns det mycket mer med andra nu, än med första.. och då vill man att de ska lugna sig snarare..

Du behöver inte vara orolig, de är starka i dessa veckor.. Vissa är lugnare än andra och är det första barnet så känner du kanske inte av allt lika mycket heller.

• akiire
    Gravid2010 skrev 2010-07-23 20:32:36 följande:

För mig känns det mycket mer med andra nu, än med första.. och då vill man att de ska lugna sig snarare..

Du behöver inte vara orolig, de är starka i dessa veckor.. Vissa är lugnare än andra och är det första barnet så känner du kanske inte av allt lika mycket heller.

Det stämmer nog. Ville ha lite respons från andra. Nu känner jag mig lugnare iaf. =)
    Tack! 
  • karolina106

Är oxå i v 33 och tycker mig märka samma tendenser. Men såklart man blir nervös.

• akiire
    karolina106 skrev 2010-07-24 20:29:53 följande:
    Är oxå i v 33 och tycker mig märka samma tendenser. Men såklart man blir nervös.
    Det kan nog vara så att det bli mindre utrymme att röra sig för de små liven. Hur ofta känner du bebisen?
  • Näset

Jag är i v 32 och upplever samma sak, känner iofs bebisen några gånger varje dag men inte som för baar någon vecka sedan då jag inte kunde sova för den levde rövare....är med lite orolig men det kanske är som Ni säger att den har mindre plats och vi verkar ju vara några som upplever detta.

• MinEmPsi

Är du orolig skall du Alltid ring in till förlossningen! Dag som natt!
    Det är miljoner gånger bättre att kolla upp än kolla för lite! Tro mig!

Svar på tråden V33, uppfattar minskade fosterrörelser?