styrketräning och pcos
läste någonstans att det inte var bra, känner att jag hittat glädje i det och motivation men varför skulle det inte vara bra? Någon som vet det?
läste någonstans att det inte var bra, känner att jag hittat glädje i det och motivation men varför skulle det inte vara bra? Någon som vet det?
puffar
bra och bra.. all träning är ju bra. men pcoare har en tendens att bulka upp musklerna riktigt fort och stort. det kanske är det du läst om?
Ja precis jag har bara hört att vi med pcos har lättare för att bygga muskler inte att det skulle vara nått dåligt.
Ja det har jag läst, kanske det är de jag tänker på då.. hade för mig att det var något annat.. är det lika lätt både med gruppträning och med styrketräning? Har nämligen börjat styrketräna
Förstår inte riktigt vad du menar nu.. Styrketräning är ju styrketräning oavsett om du gör det i grupp eller individuellt.
ja jag håller med dig, men där jag läste det som jag frågar om.. så stod det specifikt om styrketräning med maskiner..
som sagt, styrketräning är styrketräning oavsett om man gör det i grupp, med maskin, med lösa vikter eller med sin hund. lyfter du tungt så tränas musklerna oavsett vad det är du lyfter.
vill du undvika att bygga allt för mycket muskler så får du hålla koll när du tränar, om du märker att du bygger för fort när du tränar styrka så får du anpassa träningen. lyft inte lika tungt, träna med kroppen som motstånd istället för vikter, fokusera mer på kondition osv. går du ett pass med både styrka och kondition får du ta det lugnt på styrkedelarna. jag upplever dock att jag bygger mycket muskler oavsett träningsform, även när jag konditionstränar får jag tydligt definierade muskler. det går dock långsammare om jag utesluter den rena styrketräningen.
jag har pcos och har lätt för att bygga muskler. Men man ser väl om man börjar se grov ut och då är det v'äl bara att dra ner lite på träningen och gå över till något annat
jag ser det som något possitivt. Vem fan vill inte ha lätt att bygga muskler
ja jag kör med relativt lätta vikter