• Puchiko

styrketräning och pcos

läste någonstans att det inte var bra, känner att jag hittat glädje i det och motivation men varför skulle det inte vara bra? Någon som vet det?

• Svar på tråden styrketräning och pcos
  • dotty

bra och bra.. all träning är ju bra. men pcoare har en tendens att bulka upp musklerna riktigt fort och stort. det kanske är det du läst om?

• Cynara

Ja precis jag har bara hört att vi med pcos har lättare för att bygga muskler inte att det skulle vara nått dåligt.

• Puchiko

Ja det har jag läst, kanske det är de jag tänker på då.. hade för mig att det var något annat.. är det lika lätt både med gruppträning och med styrketräning? Har nämligen börjat styrketräna

• dotty

Förstår inte riktigt vad du menar nu.. Styrketräning är ju styrketräning oavsett om du gör det i grupp eller individuellt.

• Puchiko

ja jag håller med dig, men där jag läste det som jag frågar om.. så stod det specifikt om styrketräning med maskiner..

• dotty

som sagt, styrketräning är styrketräning oavsett om man gör det i grupp, med maskin, med lösa vikter eller med sin hund. lyfter du tungt så tränas musklerna oavsett vad det är du lyfter.

vill du undvika att bygga allt för mycket muskler så får du hålla koll när du tränar, om du märker att du bygger för fort när du tränar styrka så får du anpassa träningen. lyft inte lika tungt, träna med kroppen som motstånd istället för vikter, fokusera mer på kondition osv. går du ett pass med både styrka och kondition får du ta det lugnt på styrkedelarna.  jag upplever dock att jag bygger mycket muskler oavsett träningsform, även när jag konditionstränar får jag tydligt definierade muskler. det går dock långsammare om jag utesluter den rena styrketräningen.

• Söta Nasse

jag har pcos och har lätt för att bygga muskler. Men man ser väl om man börjar se grov ut och då är det v'äl bara att dra ner lite på träningen och gå över till något annat

jag ser det som något possitivt. Vem fan vill inte ha lätt att bygga muskler

♥ Flyttat till Täby ♥
  • dotty
    Söta Nasse skrev 2010-08-02 13:40:57 följande:
    jag har pcos och har lätt för att bygga muskler. Men man ser väl om man börjar se grov ut och då är det v'äl bara att dra ner lite på träningen och gå över till något annat

jag ser det som något possitivt. Vem fan vill inte ha lätt att bygga muskler
    jag skulle gärna slippa det :p. nog för att det är snyggt med lagom och väldefinierat musklade armar och ben men när jag fick arnoldnacke efter 3månaders sculppass (2ggr i veckan) tyckte jag att det gick lite väl långt. är man redan tjockis (som många pcoare är) och bygger på sig muskler så blir man ju dessutom mest bara större. musklerna syns inte pga fettet. och då ser man bara fetare ut trots att man är mer vältränad :(.
Svar på tråden styrketräning och pcos