• ElsaMelodie

Hur göra på semestern?

Har en 5 månaders som får ersättning.Slutade amma för bara 2 veckor sen så känner lmig lite ny på den biten. Bor i jönköpingstrakten och jag kokar vattnet innan jag ger honom. Brukar koka och fylla upp flaskor som jag sedan ställer i vattenbad och sen ställer jag in i kylskåpet. Häller i pulver precis innan han ska äta, förutom på natten då jag blandar och ställer färdigt i kylskåpet som jag bara värmer innan han får flaskan. Nu är det så att vi åker till öland en vecka och jag undrar hur jag gör med vattnet där? Lillen har ganska känslig magen så han får även bifidus ersättning ibland för annars blir han lätt förstoppad. Räcker det att jag kokar vattnet eller ska man köpa vatten på flaska? Tänker på vattnets hårdhet och kalk. Sen undrar jag hur man gör när man åker iväg. Ska jag ha med mig varmt kokt vatten som jag låter svalna innan jag har i pulver? eller kallt kokt vatten som jag värmer i vatten eller micro om det finns? Hittar inga tetra annars hade jag köpt med mig men de är slut i alla affärer i min stad. Hoppas någon kan hjälpa mig. Trevlig helg!

• Svar på tråden Hur göra på semestern?
  • Mamma till Simon

vi brukade värma i micro eller så hade vi med termos...har en sådan där vällingdoserare med 3 fack, så var det bara att blanda ihop när hon blev hungrig

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

tror ju inte att han blir hårdare i magen för att du inte kokar vattnet...många barn som äter ersättning blir det. Du behöver absolut inte köpa vatten iaf

Simon-Ludvig-Molly
  • anyXX

jag har med en termos med varmt vatten och en flaska med uppkokt kallt vatten. går supersnabbt att blanda till rätt temperatur!

Iris 080308 & Nils 100319
Svar på tråden Hur göra på semestern?