• Mamma till Olle

Någon mer som är gravid i vecka 8+4 ca?

Vore kul att höra lite från fler tjejer som är gravida i vecka 9. Jag går in i vecka 10 (9+0) på måndag enligt egna beräkningar. Det är vårt första barn och vi har ett missfall i bagaget. Hoppas allt ska gå bra denna gång!

Så, ni som också är gravida med första barnet i vecka 9, hur mår ni? Vad har ni för symptom? Putar er mage något? =)

• Svar på tråden Någon mer som är gravid i vecka 8+4 ca?
  • Lilo

Hejsan!

Jag är v, 8+3 idag, går enligt egna beräkningar in i v 10 på onsdag.
    Det är vårat första barn, plussade på 4:e försöket.

Såhärlångt så mår jag nästan oförskämt bra,  är tröttare en vanligt och brösten ömmar och jag tycker de har vuxit lite. Men i övrigt mår jag som sagt fine...   i stort sett inget illamående alls. Hur mår du? 

Magen är svullen och känns enorm emellanåt...  men det e bara att hoppas det lägger sig snart. 
    Hur är din mage? 

kram kram

• Mamma till Olle

Kul att du svarade Lilo! =)

Precis som du så har jag ömmande bröst och är ganska trött. Dock inte sådär akuttrött som många beskriver att de blir. Sen har jag molvärk som kommer och går, samt illamående sen tre veckor tillbaka. Inte så att jag har kräkts, men jag är liksom hungrig konstant och sen när jag ska äta så får jag knappt i mig något för jag blir äcklad av nästan all mat. Frukt, bär och godis går lättast! =)

Den här veckan har jag märkt att min mage växer. Den är mer svullen än innan och hård och spänd. Jag ska göra ett ultraljud i augusti i vecka 12-13 pga tidgare missfall.

Hoppas så att allt är bra med den lille därinne! =)

Har ni berättat för familj och vänner? =)

• heffa86

Hej! Jag är också i vecka 9, 8+4 och enligt mina beräkningar går jag in i vecka 10 på tisdag. Det här är vårt andra barn, har en dotter som snart blir två år. När jag väntade henne kände jag nästan ingenting men nu känner jag av illamående, trötthet, ömma bröst och magen är svullen. Tycker det är ganska mysigt med magen även om jag vet att det inte beror på bebisen än.

Jordgubbskräm: Jag skulle också vilja göra ett tidigt ul för att se att allt är okej. Vi har berättat för våra familjer, de blev jätteglada allihop! Har du berättat?

• Mamma till Olle

Välkommen heffa86. Vad kul, vi är nästan exakt lika långt in i våra graviditeter. Enligt mina egna beräkningar går jag in i vecka 10 på måndag! =)

Vi har berättat för våra familjer och nästan alla vänner. Alla är jätteglada, men eftersom vi har ett missfall (vecka 8) i bagaget så finns oron där. Inte minst hos oss själva. Dock har vi ju nu passerat den tid när missfallet kom sist och jag har fler symptom denna gång. Så vi hoppas och tror att allt ska gå bra denna gång! Jag har inte fått en enda färgad flytning denna gång (graviditeten när jag fick missfall hade jag färgade flytningar från vecka 6).
    Hur har ni det? Haft några färgade flytningar eller blödningar? En del har ju det fast allt är normalt.

heffa86, du skriver att du också vill göra ett ul. Har du också haft något missfall innan eller vill du göra ett ul ändå?

• Lilo

Hej på er!

Jag ska få göra VUL nu på torsdag, det är standard med läkarbesök + VUL i v.10 för förstföderskor där jag bor. 
    Sen ska vi förmodligen göra ett KUB-test privat omkring v12.

Vi har berättat för våra familjer, de blev jätteglada! Har även berättat för en vän pga att vi hade planerat in en weekend sedan länge och det hade varit svårt att komma undan med nykteriststuket annars...  Även hon blev jätteglad. 

Jag har flytningar ungefär som vanligt, men det är ingen färg på dem.

De senaste dagarna har jag känt att jag har svårt att äta kött, är inte sugen och tycker inte det är särskilt gott just nu. Det är lite ovant för mig eftersom jag normalt är en riktig köttätare... 
    Tycker även jag e lite extra sugen på saker som är salt/surt....  sötsuget har nog nästan minskat. konstigt...
    Är ni sugna på något speciellt? Eller finns det något särskilt som äcklar er?  

• Mamma till Olle

Hehe, jag känner igen det där med kött Lilo. Jag har också jättesvårt för att äta grillat kött som jag normalt älskar. Även pasta är svårt. Jag har haft svårt för att äta sen vecka 7 ca. Är hungrig nästan jämt eftersom jag aldrig kan äta mig mätt. Lite jobbigt men det får det vara värt. =)

Har ni molvärk i livmodern? Jag hade det mer i vecka 7-8 men det har minskat lite nu. Tror ni det är normalt att det inte känns lika mycket hela tiden? 

• finskaflikkan

Hejsan... Vill gärna va med.
    Går in  v.9+0 imorn på måndag... alltså 10nde veckan..
    Blir mitt andra barn om allt går som de ska.
    Har redan gjort ett vul i v7+ och allt såg fint ut då..
    Ska göra kub-ul den 19e augusti då jag är i v12+3
    Hoppas allt e bra med liten då!!!

Mitt illamående har avtagit en del.. Har kräkts annars en aningens mkt.. Hua..
    Har istället blitt mer trött och hungrigare/sugen.
    Men har svårare för kött(älskar kött annars), kyckling e en av favoriterna.
    Samt massa frukt, frukt och frukt.
    Gärna surt... Eller sen saltlakrits... hehe...

• finskaflikkan
    Mamma till Olle skrev 2010-07-25 14:56:37 följande:
    Hehe, jag känner igen det där med kött Lilo. Jag har också jättesvårt för att äta grillat kött som jag normalt älskar. Även pasta är svårt. Jag har haft svårt för att äta sen vecka 7 ca. Är hungrig nästan jämt eftersom jag aldrig kan äta mig mätt. Lite jobbigt men det får det vara värt. =)

Har ni molvärk i livmodern? Jag hade det mer i vecka 7-8 men det har minskat lite nu. Tror ni det är normalt att det inte känns lika mycket hela tiden? 
    hade en del molvärk  v8+ i början tror de beror på för att andra mensen skulle varit då...
    Tror de iaf...
    Annars kmr och går de för mg.. Känns mer som att de spänner och drar i livmodern, känns speciellt när jag lgger ner helt drypstilla..
  • heffa86

Jag har väldigt svårt för att äta godis, choklad, glass, ostkrokar m.m. Skulle jag äta något sånt så blir jag illamående sen. Har tyvärr också svårt för frukt, och det är lite jobbigt då det är bra att äta. Vilken mat jag är sugen på varierar från dag till dag, ena dagen kan jag vara jättesugen på fisk men dagen efter har jag jättesvårt för det.

Jag har inte haft några färgade flytningar under den här graviditeten, när jag väntade dottern fick jag lite brunfärgade i vecka 11 men det var då helt ofarligt.

• Lilo

Jag ska på VUL imorgon...   är jättenervös!
    Tänk omdet inte är något där....

• Mamma till Olle

Lycka till imorgon Lilo!! Den där oron du beskriver finns där hos alla som ska göra ul tror jag. Men du får tänka som så att med allra största sannolikhet så är allt jättebra! Jag tänker på er! Meddela hur det gick sen! Kram

• Lilo

Hej!

VUL gick bra, och man såg hjärtat tydligt...
    Däremot blev jag flyttad 1 hel vecka bakåt, så är nu 8+1 idag istället för 9+1...  blir inte riktigt klok på det men det såg som sagt bra ut.

Fick tid för RUL 13oktober....  känns som en oändlighet dit.  

Hur går det för er andra...? 

• Mamma till Olle

Lilo ---> Grattis till det pickande hjärtat! Måste vara en lättnad att ha sett den lilles små hjärtslag!?
    Förstår däremot att det känns lite tungt för dig att bli "tillbakaflyttad" i graviditeten. Man vill ju gärna att det ska gå jättefort! =) Men det viktigaste är ju såklart att allt såg bra ut!

Lycka till framöver! =)

• Lilo

Tack så mycket,  önskar er alla lycka till!

Svar på tråden Någon mer som är gravid i vecka 8+4 ca?