• Kyami

Vilken vecka såg du ut att vara i efter förlossning?

Eftersom de flesta kvinnor som just fått barn fortfarande har lite mage, så undrar jag detta... hur såg du ut t.ex. en vecka efter förlossning? Hur många veckor motsvarade magen rent utseendemässigt? Hur mycket hade du gått upp i vikt under graviditeten och hur mycket gick du ner första tiden?

Lite svårt att formulera frågan bra, men ni kanske förstår hur jag menar? :) Tycker det skulle vara intressant att veta då jag själv aldrig fött barn än. (BF i början av Okt)

• Svar på tråden Vilken vecka såg du ut att vara i efter förlossning?
  • kakmamman

Jag gick upp ungefär 20 kg..
    1 vecka efter förlossningen var min mage ganska fin, platt om jag hade tight tröja på mig, visst fanns det lite hud som ännu ej lagt sig, men inget utåtstående.

Nu såhär 4 månader efter fölossningen väger jag 2-3 kg mindre än när jag blev gravid =)

♥Tänk att en sån liten människa kan ha så stor plats i mitt hjärta ♥
  • Kyami
    kakmamman skrev 2010-07-24 01:07:25 följande:
    Jag gick upp ungefär 20 kg..
    1 vecka efter förlossningen var min mage ganska fin, platt om jag hade tight tröja på mig, visst fanns det lite hud som ännu ej lagt sig, men inget utåtstående.

Nu såhär 4 månader efter fölossningen väger jag 2-3 kg mindre än när jag blev gravid =)
    Låter härligt att det inte är "kört" med formen även om man gått upp lite mer än medel :)
    Själv har jag gått upp från 57-71/72 nu i vecka 30...blir nog minst 20kilos uppgång för mig med.
  • kakmamman
    Kyami skrev 2010-07-24 01:17:28 följande:
    Låter härligt att det inte är "kört" med formen även om man gått upp lite mer än medel :)
    Själv har jag gått upp från 57-71/72 nu i vecka 30...blir nog minst 20kilos uppgång för mig med.
    Jag kan tala om att jag inte har gjort särskilt mycket för att bli av med det heller =)
    Det känns skönt.. =)
  • Buppis

Min mage såg lite halv slapp ut. Inte som om jag va gravid. Har nu gott 7 veckor sen förlossningen och har gått ner 18kg men fortfarande många to goGlad

• blomman08

gick upp 30 och gick ner 28, har lite kvar :) jag såg ut att vara i vecka 34!

• MLT

Jag gick upp ca 15kg, hade gått ner 12kg två veckor efter förlossningen men såg ut att vara i 6-7:e månaden. Det har gått 4 veckor nu och magen är fortfarande jättestor och slapp, tycker det är riktigt jobbigt. Men antar att det tar ett tag för kroppen att hänga med, ser stor skillnad på foton från två veckor sedan och nu så får hoppas att det fortsätter så.

• kakmamman

En del kroppar drar ihop sig snabbt, både min och min lillesysters "försvann" redan efter fölossningen..

Men magen spelar ingen roll, nu har man haft den i flera månader..helst vill man väl bara bli av med den förstås.
    Men när guldklimpen är ute så är det så underbart ändå!!

• Carisma

En vecka efter förlossningen hade jag 1.8 kg kvar av mina 10.5 kg som jag gick upp under graviditeten.
    Så en vecka efter förlossningen såg jag inte gravid ut. Magen var (och är fortfarande två veckor efter förlossning) mjukare än innan men den står inte ut nåt direkt.

• Paddi16

Gick upp 10kg och dessa hade jag gått ner efter en vecka. Magen var väl då ganska degig men ändå platt, kom i alla gamla kläder och de satt som vanligt. Bara när jag satte mig ner som magen föll ut liksom eftersom musklerna inte höll den på plats på samma sätt som innan.
    Nu 3månader efter förlossningen är jag mer kritisk mot magen och känner av att den är smått degig men syns inte på mig att jag fått ett barn och har gått ner 5kg mer än jag gick upp.

Svar på tråden Vilken vecka såg du ut att vara i efter förlossning?