hur ofta går man till barnmorskan?!
Är lite nyfiken ungefär hur ofta träffar man barnmorskan? kan förstår att det är olika men på ett ungefär är nyfiken=)
Är lite nyfiken ungefär hur ofta träffar man barnmorskan? kan förstår att det är olika men på ett ungefär är nyfiken=)
Här har det blivit tom v 32 en gång i månaden, därefter en gång var 14:e dag. Men det varierar nog olika från landsting till landsting.
Med första barnet så gick jag en gång i veckan i början. men det var för att JAG ville det. Var så orolig hela tiden. med andra barnet var jag coolare och då gick jag var 14 dag och ibland ännu mer sällan. Nu är jag gravid med nr 3 i v 10 och har inte ens anmält mig till mvc ännu.
Här går man;
inskrivning/hälsosamtal runt v 11
ultraljud runt v 17
bm besök v 24, 32, 35, 37, 39, 41
Tycker det är ganska sällan i början..
Jag har varit på inskrivning, sen har nästa besök varit först efter rul runt v 20. Sen skulle det nog egentligen ha varit var fjärde vecka fram till efter v 30 och så varannan vecka på slutet. Men pga dåliga blodvärden och att magen vid ett tillfälle knappt hade växt har det blivit varannan vecka för min del redan från v 24 ung.
Hmm, undrar om jag inte gick varje vecka precis på slutet sist dessutom.
Jag har haft högt blodtryck så jag har ungefär gått till barnmorskan 1-3ggr/månaden.
Nu är jag i v33 och går ca 2ggr /månaden