• Nadji

Funkar svenskamammor?

Hej,
    jag har precis registrerat mig och betalat årsavgiften på www.svenskamammor.com men deras sida är ju så dålig! Inte alls uppdaterad och på varje sida som jag klickar på så står det bara "För att betala ditt medlemskap, bli en VIM och få tillgång til ett nätverk av svenska mammor över hela världen klicka här." Jag vill ju hitta andra föräldragrupper! Hur funkar svenskamammor för er andra?

• Svar på tråden Funkar svenskamammor?
  • Nadji

ok nu läste jag:
    "Om du betalar med Paypal tar det  upp till 24 timmar innan betalningen gått igenom. Oftast tar det inte så lång tid men ibland kan det göra det."

• southernbelle

Jag tycker dom är helt värdelösa faktiskt. Vet inte vart du befinner dig, men här där jag bor så är det till ingen nytta. Man får ganska mycket emails men dom är väldigt ointressanta och är oftas om erbjudanden i NY och det är ju inte nytta för mig eftersom jag inte bor där. Jag tror att om man bor i NY så kan dom vara superbra för jag har en del kompisar som är väldigt nöjda med SM i NY.

• Googels

Var bor du? Jag är inte med själv men har bekanta som är medlemmar och som inte tycker det är så där jättebra, framför allt inte om man inte bor i USA. 

Den tjejen jag känner som var med hade kontaktat grundaren för att fråga om en del av medlemsavgiften inte kunde gå till lokala grupper så att de kunde hitta på saker på lokal nivå, men det fick hon inte ens något svar på. Hon startade istället en facebook grupp för barnfamiljer i Skottland där vi bor och aktiviteter annonseras där istället. Kolla för att se om du verkar hitta någon facebook grupp för området där du bor - kan iofs vara lite knepigt om man inte riktigt vet vad man ska söka på. 

Det finns även en sida som heter www.sviv.se som man kan bli gratis medlem i och få tillgång till viss info och bland annat kan söka efter folk i närheten av där man bor. Man kan även bli betalmedlem men kommer inte ihåg vad man får tillgång till då. 

Här på FL finns det även en del medlemsgrupper för olika länder, eller skapa en ny tråd för att se om du hittar andra där du bor och så kanske de kan tipsa om lokala grupper som du kan gå med i för att komma i kontakt med andra svenska föräldragrupper. 

• southernbelle
    Googels skrev 2010-07-28 23:51:49 följande:
    Var bor du? Jag är inte med själv men har bekanta som är medlemmar och som inte tycker det är så där jättebra, framför allt inte om man inte bor i USA. 

Den tjejen jag känner som var med hade kontaktat grundaren för att fråga om en del av medlemsavgiften inte kunde gå till lokala grupper så att de kunde hitta på saker på lokal nivå, men det fick hon inte ens något svar på. Hon startade istället en facebook grupp för barnfamiljer i Skottland där vi bor och aktiviteter annonseras där istället. Kolla för att se om du verkar hitta någon facebook grupp för området där du bor - kan iofs vara lite knepigt om man inte riktigt vet vad man ska söka på. 

Det finns även en sida som heter www.sviv.se som man kan bli gratis medlem i och få tillgång till viss info och bland annat kan söka efter folk i närheten av där man bor. Man kan även bli betalmedlem men kommer inte ihåg vad man får tillgång till då. 

Här på FL finns det även en del medlemsgrupper för olika länder, eller skapa en ny tråd för att se om du hittar andra där du bor och så kanske de kan tipsa om lokala grupper som du kan gå med i för att komma i kontakt med andra svenska föräldragrupper. 
    Precis vad jag gjorde. Jag startade en Facebook grupp istället. Det är dessutom svårt att gå ur svenskamammor då dom har ett automatiskt paypal konto!!
  • SkiptonMaria

tror det kanske beror på var man bor, dvs bor man i en storstad så är de ganska bra, kanske mindra bra om man bor i ett "ovanligt" land eller i en mindre stad/på landet. De har haft problem med den nya sidan (den gamla var jättebra) men förhoppningsvis kommer detta lösas snart.

ska tillägga att jag är själv kontakt mamma för Svenska Mammor i Yorkshire, hör av er gärna om ni bor eller kommer flytta till den här delen av UK, eller om ni vill ha kontakt med de andra kontakt mammorna runt omkring i England.

• southernbelle
    SkiptonMaria skrev 2010-08-25 17:38:31 följande:
    tror det kanske beror på var man bor, dvs bor man i en storstad så är de ganska bra, kanske mindra bra om man bor i ett "ovanligt" land eller i en mindre stad/på landet. De har haft problem med den nya sidan (den gamla var jättebra) men förhoppningsvis kommer detta lösas snart.

ska tillägga att jag är själv kontakt mamma för Svenska Mammor i Yorkshire, hör av er gärna om ni bor eller kommer flytta till den här delen av UK, eller om ni vill ha kontakt med de andra kontakt mammorna runt omkring i England.
    Jag bor i en stor stad och det funkar inte alls. Pengar som har kastats  sjön! Även om jag inte är så jätteaktiv i SWEA så är dom mycket bättre att hitta andra mammor och aktiviteter genom där jag bor.
  • MamaPapa

Jag var medlem för jättemånga år sedan och då var de bra. Fick kontakt med många andra som hade fått barn i samma område. Vi startade en egen mamma grupp som träffades en gång i månaden och vi hade midsommar o julfirande m.m. Vi kallade oss svenska mammor men sedan fick vi problem med centrala svenska mammor organisationen för de krävde att hon som ledde vår grupp skulle tvinga av alla svenska mammor årsavgiften. Och många hade gått ur den för vi tyckte det var dyrt och de mesta erbjudanden etc gällde USA. Dessutom var vi ju tvungna att ta betalt för vår lokala grupp också för saker som lokalhyra etc. Det hela slutade med att vu bröt oss ur dem och fick byta namn eftersom vi inte fick kalla oss svenska mammor längre. Vi registrerade oss som Charity och på så sätt kunde vi faktiskt få en del svenska företag lokslt att donera lite till julfesten etc.

Så jag har väl blivit rätt besviken på Svenska Mammor kan man säga. Något som började som ett bra initiativ av grundaren verkar ha blivit för kommersiellt .

Svar på tråden Funkar svenskamammor?