Googels skrev 2010-07-28 23:51:49 följande:
Var bor du? Jag är inte med själv men har bekanta som är medlemmar och som inte tycker det är så där jättebra, framför allt inte om man inte bor i USA.
Den tjejen jag känner som var med hade kontaktat grundaren för att fråga om en del av medlemsavgiften inte kunde gå till lokala grupper så att de kunde hitta på saker på lokal nivå, men det fick hon inte ens något svar på. Hon startade istället en facebook grupp för barnfamiljer i Skottland där vi bor och aktiviteter annonseras där istället. Kolla för att se om du verkar hitta någon facebook grupp för området där du bor - kan iofs vara lite knepigt om man inte riktigt vet vad man ska söka på.
Det finns även en sida som heter
www.sviv.se som man kan bli gratis medlem i och få tillgång till viss info och bland annat kan söka efter folk i närheten av där man bor. Man kan även bli betalmedlem men kommer inte ihåg vad man får tillgång till då.
Här på FL finns det även en del medlemsgrupper för olika länder, eller skapa en ny tråd för att se om du hittar andra där du bor och så kanske de kan tipsa om lokala grupper som du kan gå med i för att komma i kontakt med andra svenska föräldragrupper.
Precis vad jag gjorde. Jag startade en Facebook grupp istället. Det är dessutom svårt att gå ur svenskamammor då dom har ett automatiskt paypal konto!!