• Sassa A

Hur märker ni att bebis blir mätt efter flaskan?

Somnar han/hon med flaskan i munnen eller släpper han nappen?

Jag har börjar ge mjölk och ersättning på flaska då han blev alldeles för vild vid bröstet...

Det e svårt o veta om han blir rikigt mätt eller inte... på kvällarna innan läggdags så somnar han oftast med nappen i munnen..
    När han äter på dagen så äter han upp allt, men han blir glad och trött efteråt.. han har inga problem att somna.. han verkar väldigt nöjd... men samtidigt känns det som att om det fanns mer i flaskan så skulle han käka det oxå... men då spyr han istället mer efteråt..

Han e 7 veckor och får 135 ml varje ggn....

• Svar på tråden Hur märker ni att bebis blir mätt efter flaskan?
  • Natli

Har en dotter på 7v jag med

Hon får både Nan och bröstmjölk. När hon bara får Nan så brukar hon klara sig på 135ml men om hon får lite bröstmjölk (jag pumpar då hon inte tar bröstet längre) innan så vill hon ha mer mat.
    Har börjat öka till att göra 150ml när hon ska äta och ibland äter hon hela och ibland inte, jag märker om hon vill ha genom att hon fortsätter att äta "rikligt" och snabbt, om hon är mätt men fortsätter att äta så äter hon lite sakta och pausar ofta. Ibland när hon ätit så kan hon ju skrika efter mer mat men om jag tar upp henne på axeln och rapar henne så lugnar hon ner sig, kan känna efter mer antar jag. Maten kommer ju snabbt med flaskan så inte alltid dom hinner känna efter om dom är mätta eller inte.

Annars så märker jag att hon fortfarande är hungrig när hon suger på nappen rejält. Om hon är riktigt mätt så vill hon inte ens ta nappen och "lagom" mätt så suger hon lite försiktigt på den

Gud vad krångligt det vart, lite svårt att förklara märker jag. Men hoppas att du förstår lite iaf

Att vakna upp varje dag och se ditt leende, du är mitt mirakel
  • Minuit

min är också sju veckor. Han kniper igen munnen när han är mätt!

Svar på tråden Hur märker ni att bebis blir mätt efter flaskan?