• zipra

Laga hål i köksgolv

Går i flytt-tankar och har lite funderingar kring besiktningen av hyreslägenheten.
    Mitt köksgolv (laminat plastmatta) är nämligen rejält fult och fullt av hack och märken, en del har jag säkert vållat själv men långt ifrån alla.
    Bollar en fråga till någon kunnig hantverkare därute: finns det någon produkt typ fyllningsmassa som man kan lägga på för att dölja / reparera hålen??

// GolvOkunnig

• Svar på tråden Laga hål i köksgolv
  • Blå damcykel

Hur gammal är mattan?
    Slitage är normalt i en hyreslägenhet. Om det var stora märken/hål när du flyttade in, anmälde du det inte då?
    Jag jobbar i bygghandeln och har inte hört att man kan laga hål, men jag är å andra sidan inte allvetande.
    Ring en mattläggare som borde ha full koll på sånt.

• Pappa G

Det enda raka är att byta mattan.

Som Gotttland skriver, så är ju ersättningskraven beroende på vad som finns i besiktningsprotokollet när ni tillträdde, respektive slitageår..

Sedan är det ju olika praxis för olika hyresvärdar.
    De flesta accepterar väl en viss kostnad för renovering i samband med ny hyresgäst, även om slitageåren inte alltid är uppnådda.

• zipra

Tack för svaren!
    Min tanke var bara att om man tex får en skada på badkar, handfat så finns det ju en slags emaljlösning man kan fylla på för att täcka skadan. Kaross-skador på bilar kan ju också fyllas. Varför då inte någon slags plastfyllning i rätt färg för att fylla igen hål i plastgolv?

Nej, Inte fasen tänkte jag på att påtala hålen i golvet vid inflyttningen, var bara glad att ha en lägenhet att flytta in i.
    Efterklok, visst!

Svar på tråden Laga hål i köksgolv