• Skehamn2010

Vart kan man hitta American Cheese eller något liknande att ha på hamburgare?

Någon som vet vart man kan hitta sån där ost som man får på hamburgarna på tex Mcdonalds eller MAX?

Den verkar inte gå att köpa. Finns garanterat i amerikanska affärer men jag bor i norra Norrland så jag hoppas att den ska finnas i någon vanlig matvarubutik eftersom det inte finns några amerikanska affärer här vad jag vet. Jag har inte ens hittat något liknande någonstans. 

• Svar på tråden Vart kan man hitta American Cheese eller något liknande att ha på hamburgare?
  • lillkorpen

Sådan köper jag i storpack (halvt kilo tror jag det är) på Willys här i Göteborg. Alla är styckförpackade i små plastpåsar eller va man ska säga. Supergott på hamburgarna. :)

• ClådBärry

Finns nog på alla mataffärer.

Cheddarost i färdiga skivor som ska läggas på burgaren alltså.
     I min lilla konsumaffär så finns den i mjukost/färskost disken.

• Garderobshylla

Joho-o-rå, det är ju sån där cheddarost som finns att köpa på de flesta välrsorterade matbutiker. Den är styckeförpackad om tio stycken...

• k girl

Till och med här mitt i Lappland har vi det. Styckeförpackad cheddarost, finns i ostdisken.

• Skehamn2010
    ClådBärry skrev 2010-07-24 14:26:27 följande:
    Finns nog på alla mataffärer.

Cheddarost i färdiga skivor som ska läggas på burgaren alltså.
     I min lilla konsumaffär så finns den i mjukost/färskost disken.
    Jo jag har hittat någon slags färdigpackad ost. Orange i färgen. Den på hamburgerrestaurangerna är ju gul.

Men den oranga kanske smakar likadant då.
  • Skehamn2010
    Garderobshylla skrev 2010-07-24 14:26:55 följande:
    Joho-o-rå, det är ju sån där cheddarost som finns att köpa på de flesta välrsorterade matbutiker. Den är styckeförpackad om tio stycken...
    Jo fast den är orange. Den på tex MAX är ju gul :)
  • Skehamn2010
    k girl skrev 2010-07-24 14:30:01 följande:
    Till och med här mitt i Lappland har vi det. Styckeförpackad cheddarost, finns i ostdisken.
    Vad är det för märke?
  • Garderobshylla
    Skehamn2010 skrev 2010-07-24 14:35:54 följande:
    Jo jag har hittat någon slags färdigpackad ost. Orange i färgen. Den på hamburgerrestaurangerna är ju gul.

Men den oranga kanske smakar likadant då.
    Den blir något ljusare när den smälter, och det smakar samma. Tycker personligen att det är godare med vanlig ost. Och betydligt mycket billigare...
  • Skehamn2010
    Garderobshylla skrev 2010-07-24 14:37:43 följande:
    Den blir något ljusare när den smälter, och det smakar samma. Tycker personligen att det är godare med vanlig ost. Och betydligt mycket billigare...
    Vad kostar ett sånt där paket med hamburgerost då?

Just på hamburgare vill iallafall inte jag ha vanlig ost. Det passar inte.
  • Garderobshylla
    Skehamn2010 skrev 2010-07-24 14:39:17 följande:
    Vad kostar ett sånt där paket med hamburgerost då?

Just på hamburgare vill iallafall inte jag ha vanlig ost. Det passar inte.
    typ 15-20 kronor eller nått sånt, för ett litet paket dock.

Nä smaken är ju olika
Svar på tråden Vart kan man hitta American Cheese eller något liknande att ha på hamburgare?