• carolina36

Starta med pergotime utan mens?

Måste man ha mens innan man startar med pergotime? Det står att man kan börja när som om man inte har mens men det verkar som alla här inväntar blödning innan man startar. Har ingen egen mens, fick provera men har inte fått ngn mens av dem.  Min gynläkare har semester så antingen vänta till hon kommer tillbaka el börja utan mens...

• Svar på tråden Starta med pergotime utan mens?
  • Accentnougat

Jag fick aldrig tillbaka min mens när jag slutade med p-piller. Det var därför jag fick börja med pergotime.

• Champagne77
    Accentnougat skrev 2010-07-25 22:07:37 följande:
    Jag fick aldrig tillbaka min mens när jag slutade med p-piller. Det var därför jag fick börja med pergotime.
    Fick du börja med pergotime direkt utan att först ha haft mens? Gjorde de gynundersökning först och kollade slemhinna och äggstockar??
  • Jessika82

Jag fick både provera och  pergontime när vi började utredningen åt proveran och väntade på mens kom aldrig någon mens..... jag tog ett grav test och det visade sig att jag var gravid behövde aldrig äta pergotime....

• Champagne77
    Jessika82 skrev 2010-07-25 22:16:36 följande:
    Jag fick både provera och  pergontime när vi började utredningen åt proveran och väntade på mens kom aldrig någon mens..... jag tog ett grav test och det visade sig att jag var gravid behövde aldrig äta pergotime....
    Solskenshistoria - vad härligt - stort grattis till er Hjärta. Jag har nu ätit andra provera kuren men ännu ej fått mens ... Hoppas kunna ta pergo direkt istället snart, för tidigare pergokurer har jag fått ÄL av. Får så klart räkna med att slemhinnan kanske inte är den bästa då, men men...
  • Babe

Jag fick ta en karta p-piller och starta med pergotime efter den. Min dr menade att det ska vara bättre att starta pergon "rätt i cykeln". Lycka till :)

~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • carolina36

Ok! Tack snälla för era svar! Jag kanske ska prova iaf då...

• Fimpen72

Jag fick äta Primolur Nor innan första Pergokuren för att slemhinnan ska vara fräsch om ägget kommer.

Svar på tråden Starta med pergotime utan mens?