• Edda2

    Ny tv och vissa kanaler är låsta.

    Allt funka som det skulle och kanalerna började komma som de skulle.
    Kollar igenom och ser då att 3an, 5an,9an,MTV och några andra kanaler är låsta. Dessa kanaler ingår i vårt utbud är i huset och funkade på den andra tven utan problem.
    Har även digitalbox men eftersom jag redan hade dessa kanaler så tog jag såklart inte med dessa.

    Så ska man vända sig till comhem eller till de man köpte tv? hur gör man för att få dessa kanaler igen? har försökt att söka de manuellt men det går inte.

  • Svar på tråden Ny tv och vissa kanaler är låsta.
  • Edda2

    Jo jag vet det men de går inte där igenom heller.
    har provat att koppla bort digitalboxen och sätta antennen direkt i tven men funkar inte och samma när vi låter den gå genom digitalboxen men skiftar mellan box oxh tv funkar inte heller.

    Men det måste ju gå att låsa upp dessa kanaler när man vet de ingår i basutbudet här hemma.

  • Lena

    De ska bara vara att hitta direkt från antennuttaget när du söker efter med. Men via boxen borde du inte få dem.

  • Edda2

    Jo jag vet det borde vara det men när jag kommer till tv3 tex så kommer dte upp en ruta på tven, krypterad kanal.
    När jag sedan ska gå in och söka kanalerna manuellt så står det att det inte går är betaltjänst eller något och längst ut är en ruta med nyckel i.
    Har försökt lägga till dem som favoriter villken man också kunde men inget funkar.

  • Lena
    Edda2 skrev 2010-07-24 19:35:34 följande:
    Jo jag vet det borde vara det men när jag kommer till tv3 tex så kommer dte upp en ruta på tven, krypterad kanal.
    När jag sedan ska gå in och söka kanalerna manuellt så står det att det inte går är betaltjänst eller något och längst ut är en ruta med nyckel i.
    Har försökt lägga till dem som favoriter villken man också kunde men inget funkar.
    Och det var direkt och inte via digitalboxen? Isåfall bör du kontakta hyresvärden.
  • Edda2

    Ja det var direkt till tv.
    Funkade ju på den gamla tven bara 3 min innan jag koppla den nya så mycket märkligt.
    Men får ringa runt på mån och se om man kan få rätt på det.

  • fruis

    På vår TV ligger inte digitalkanalerna och antennkanalerna på samma plats. Först kommer alla digitalkanalerna (typ tusen stycken) och först därefter kommer antennkanalerna. Vill man dit bör man alltså ställa sig på ettan av digitalkanalerna och sedan blädda bakåt för att komma till den sista antennkanalerna. På digitalkanal 3 är trean spärrad men på antennkanal 3 finns TV 3 för att ta ett exempel.

  • Edda2
    fruis skrev 2010-07-24 20:04:16 följande:
    På vår TV ligger inte digitalkanalerna och antennkanalerna på samma plats. Först kommer alla digitalkanalerna (typ tusen stycken) och först därefter kommer antennkanalerna. Vill man dit bör man alltså ställa sig på ettan av digitalkanalerna och sedan blädda bakåt för att komma till den sista antennkanalerna. På digitalkanal 3 är trean spärrad men på antennkanal 3 finns TV 3 för att ta ett exempel.
    Ok ska kolla om det funkar lite senare.Tack för tipset!
Svar på tråden Ny tv och vissa kanaler är låsta.