• Svar på tråden Vinter overall ifrån H&M
  • JoaMel

Hej!!

Jag är ju lite skeptisk mot overaller från H&M, har själv aldrig lyckats få en bra overall därifrån tråkigt nog. Glad
    Så jag skulle råda dig till att kolla efter en bättre overall som tex: Didrikson, reima, P.op eller dyl.. Bättre kvalite och håller betydligt bättre. Dock något dyrare men helt klart värt de extra hundra lapparna.
    Å vill du tjäna lite pengar så kan du ju alltid kolla in Tradera där säljs begagnade märkesoveraller till bra priser. Glad

Lycka till !!

• anyXX

Har inte testat HM:s overaller... Min tjej hade en overall från lindex förra vintern. Hon var varm och torr hela tiden :) Sprayade med impregneringsspray. Blir nog liknande vinterkläder i år också men vinterskor ska jag köpa av bättre kvalitet i år, för när det är slaskigt funkar inte skopunktens stövlar...

Iris 080308 & Nils 100319
  • April Mamma

Jag tror absolut att den kan funka.  Hon är ju inte så gammal så att hon kommer att vara i pulkabacken jätte långa stunder osv.

Jag har aldrig själv köpt Vinterkläder på HM, nu senast så köpte jag en overall från FIX och jacka/brallor från Kappahl. De har funkat bra.

Pop har vi också köpt tidigare år, de är också bra. Torkar rätt snabbt utan torkskåp (bör undvikas..)

• April Mamma
    anyXX skrev 2010-07-24 19:19:38 följande:
    Har inte testat HM:s overaller... Min tjej hade en overall från lindex förra vintern. Hon var varm och torr hela tiden :) Sprayade med impregneringsspray. Blir nog liknande vinterkläder i år också men vinterskor ska jag köpa av bättre kvalitet i år, för när det är slaskigt funkar inte skopunktens stövlar...
    kan tips om Viking Gore tex. De är kanon. Kostar en del men helt klart värt det.
    Sonen klagde några ggr att han var Sååååå varm om fötterna i smällkalla vintern =) Ett bra betyg.
  • Wilmis07

Jag har inte haft någon overall från Hm till min dotter ,men kan tipsa om overallerna från name it. Hade en sådan i vintras och var supernöjd. Den jag menar kostade då runt 750 kr och är helt vind och vattentät.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden Vinter overall ifrån H&M