Varför beter vi oss så illa på FL?
Det är ju nästan skrattretande, särskilt när man kommer på sig själv....
Vi sitter på våra kammare, de flesta av oss sannolikt i halvflottigt hår och noppriga mysbyxor och drygar oss mot varandra.
Jag har bra dagar och dåliga dagar och mer än sällan så lägger jag mig på en nivå som jag inte skulle lägga mig på öga mot öga med en person.
Ibland försöker jag skärpa till mig och hålla det på en schysst nivå, men det slutar ändå oftast med att man själv framstår som en idiot när nån annan med oschyssta metoder, lägger ord i ens "mun" och hävdar saker som man aldrig sagt, samt missförstår med flit för att få mer tyngd åt sin egen poäng. Jag kan då ruttna och häva ur mig saker som innebär att folk är praktarsel, vilket brukar rendera en varning och bortplockat inlägg. Sen finns de, de som på ett mycket mer subtilt och obehagligt sätt förlöjligar, och förminskar andras åsikter. De balanserar på knivseggen, där de ej kan blir anmälda, men ändå får fram sin åsikt om att folk är dumma i huvudet. Jag har också börjat lära mig att lägga band på den omedelbara ilskan och istället håna folk på ett subtilare sätt......
Men det är intressant att fundera på VARFÖR dessa sidor så lätt kommer fram hos oss där vi sitter (ofta anonyma) i vårt trygga hem, men vi lägger band på dem annars? Är vårt IRLjag bara en mask? Och vårt FLjag vår egentliga personlighet som kryper fram?