Sällskapshund? Vad har du för ras?
Jag kan inte släppa tanken på att ha hund igen. Det är 2 år sedan båda mina hundar fick en spruta och fick somna in och de gör ont än. Vi har skaffat katter, tog över 2 st vuxna helig birma och vi är nog inte redo för hund än.
Men efter allt som hänt så har jag blivit väldigt noga med vilken hund vi skulle ha, jag vill inte ha ett gossedjur men inte en otroligt aktiv hund heller.
Jag har promenerat bort 30kg och precis börjat jogga 20min 2 ggr i veckan och min man älskar att gå långt med hund men inte annars,
Jag vill bara ha en vän igen, en att jogga lös med, att gå med men även en soffpotatis..att de ska vara lite på mina vilkor.
Jag har kollat på labbe, cocker spaniel, springer spaniel-haft denna ras.
Men dom är så stora! Jag hade velat ha en fralla men den är så sjuk!! Vill ju ha en häftig och macho hund men ändå lite lat..som frallan. Gärna korthårig...
i 2 år har jag letat, men ingen får mig att känna mig säker, antagligen har jag blivit för rädd, men de är så jobbigt. Behöver bara få prata lite om de, alla rekommenderar terrier och pudlar eller pyttesmå elelr gigantiska...usch nej..