• angeni

Kan amning ge huvudvärk?

Fick sonen för snart 3 veckor sedan. Helammar honom.
    Led inte av huvudvärk innan jag fick honom men nu har jag sprängande huvudvärk varenda dag... Värken sitter och trycker i pannan och gör så himla ont. Dunkar som sjutton.

Alvedon fungerar inte alls, bara ipren som fungerar vilket man inte ska ta för mkt när man ammar. Men vissa dagar kan jag inte stå ut.
    Dricker massor känns det som och äter ordentligt.

Ammade inte första barnet så amning är nytt för mig.

Kan det vara amningen som ger mig huvudvärk? Har det konstant hela dygnet

Ska ringa vc på måndag för att få mer hjälp.

• Svar på tråden Kan amning ge huvudvärk?
  • svårt att vara unik

Jag hade HEMSK huvudvärk de första veckorna med första barnet. Det tog ett bra tag innan jag hade återställt vätskebalansen, och drack jag inte ett STORT glas vid varje amningstillfälle var det kört igen. Dvs det kan absolut bero på amning/vätskebrist!

Andra gången var jag mer förberedd och drack redan från början kopiöst med vatten. Klarade mig utan huvudvärk den gången.

• angeni

Okej. Får försöka dricka ännu mer vatten. Hur mkt är rimligt att man ska dricka under en dag?

Idag vet jag att jag har druckit lätt bort åt 2 liter. Känns som man häller i sig hela tiden. Men man kanske inte dricker tillräckligt.

Man är ju inte van så då kanske det är svårare för kroppen att ställa in sig

• Aruten

Säger också vatten som de andra.

• svårt att vara unik

2 liter dricker jag nästan i vanliga fall... I början ammar man ju lätt 10 gånger per dygn (lågt räknat om jag minns rätt), och jag drack säkert 3dl vid varje amningstillfälle.

• Shmone

2 liter är normalt när man inte ammar.. När man ammar och det dessutom kanske är varmt behöver man mera. Jag dricker nog 4-5 liter om dagen.

• angeni

Får kämpa på och dricka ännu mer. Peppar peppar ännu ingen huvudvärk idag men har druckit säkert 2 liter redan och mer lär det bli.

Svar på tråden Kan amning ge huvudvärk?