• Snart vår tur

Erfarenhet kring låga NEUTRFILER?

Min lilla tjej på 14 månader har sedan ett ½ år haft låga Neutrofila granulocyter. Ingen vet varför. Testerna ska tas om..och om igen...osv. De har pratat om benmärgsprov, men då blev proverna något bättre..men nu är de nere lågt igen Blir sååå orolig! Läser man på nätet så kommer ord som blodcancer, autoimmuna sjukdomar och benmärgstransplantation upp..vilket gör att mitt hjärta stannar av skräck!!

Nån med erfarenheter kring detta??

• Svar på tråden Erfarenhet kring låga NEUTRFILER?
  • JA77

Har du inte fått ett rejält läkarsamtal? Givetvis är det din läkare du ska fråga, eller sjuksköterskan på hematologmottagningem. Fråga inte lekmän på nätet. Att som lekman googla gör ofta saken värre. Jag är sjuksköterska men har inga kunskaper om blodets sjukdomar. Ring på mån!
    Kram

• Snart vår tur

Jo, jag har fått läkarsamtal, men som jag skrev så vet de inte vad felet är därför kan inte läkarna säga så mycket. Jag sökte bara nån med liknande erfaranheter. Jag läser inte vilka sidor som helst på nätet utan riktlinjer till sjukvårdpersonal, det är ren fakta inga spekulationer.

• JA77
    Snart vår tur skrev 2010-07-25 10:00:52 följande:

Jo, jag har fått läkarsamtal, men som jag skrev så vet de inte vad felet är därför kan inte läkarna säga så mycket. Jag sökte bara nån med liknande erfaranheter. Jag läser inte vilka sidor som helst på nätet utan riktlinjer till sjukvårdpersonal, det är ren fakta inga spekulationer.

Det kan vara vagt i alla fall då du inte har någon att fråga om det du läser på sjukvårdssidorna. Även om er läkare inte vet vad felet är, så kan han naturligtvis nämna tänkbara orsaker - precis som att medlemmar på FL nämner tänkbara orsaker/diagnoser. Problemet är då att varje patient är individuell och du vet inte bakomliggande faktorer. Din läkare kan bättre svara på frågorna genom att utesluta/inkludera.
  • Snart vår tur

Jag förstår vad du menar..men jag vill inte ha tänkbara orsaker/diagnoser från personer på ett forum, jag vill hitta personer i samma sits som jag. Nån som varit med om samma, som kanske har ett barn som genomgått ett benmärgsprov..att ventilera helt enkelt. Precis vad ett forum är till för enligt mig. Diagnosera får läkarna göra.

Svar på tråden Erfarenhet kring låga NEUTRFILER?