• Klarabella89

    utomkvedshavandeskap symtom?

    Ville höra med er har man alltid någon liten blödning när man har utomkvedshavandeskap? Är i vecka 5+4 idag och har inte haft någon blödning. Men har haft lite ont i ibland i ena och sedan ibland i andra äggstocken sedan kan det vara i mitten av magen då kan det göra ganska ont ibland. Men ni som haft de har ni fått blödning tidigt eller har den kommit senare än vad jag är? Sedan som sagt kan man ha de utan att få någon blödning?

  • Svar på tråden utomkvedshavandeskap symtom?
  • Momalicious

    Nej man behöver inte alltid få en blödning. Men det är extremt ovanligt att inte få en blödning i samband med en ektopisk graviditet. 
    Den smärtan du beskriver låter som helt vanlig växtvärk. Ligamenten som livmodern sitter fast i sitter på det stället som du beskriver som äggstocken och mitt på är ju livmodern. Hade väldigt mycket ont där i början av graviditeten och trodde det kunde vara nåt sånt men det var det inte. Jag hade så ont att jag grät vissa gånger och det var ändå ingen fara.
    Hoppas det hjälper lite. 

  • Klarabella89

    Okej det lugnade mig lite, men det är väldigt ovanligt att inte blöda om man skulle ha de? Om man blöder när brukar det vara då?

  • Momalicious

    Det är ju väldigt olika. Jag tycker du ska ringa till sjukvårdsupplysningen om du vill ha mer information, de kan koppla dig till en gynekolog eller obstretiker som kan svara lite. När jag ringde fick jag prata med chefsgynekologen på NÄL. 
    Han sa till mig att det är väldigt ovanligt att inte blöda om man har utomkveds. Det var i samma vecka som du är nu.  

  • EnFisPåTvären

    Jag blödde inte, hade heller inte "fruktansvärt ont" - smärtan jag kände satt dessutom på fel sida (jag hade ont på vänster sida - xet satt på höger, eller om det var tvärtom, minns inte nu). Men jag hade smärtan och känsla av att jag hade x, vet inte varifrån den kom men den var otroligt stark . Fick tjata upprepade gånger och överdriva min smärta för att få komma på vul, skickades direkt till akuten och opererades då.

Svar på tråden utomkvedshavandeskap symtom?