• HjärterDam

    Vad tycker ni om namnet Bonnie?

    idag kom sambon med Bonnie som namnförslag om vi får en flicka. Vet inte om jag gillar det eller inte. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Bonnie?
  • Michisen

    Ni kan ju ha det vare sig det blir en pojke eller flicka.
    Det finns 379 kvinnor som har förnamnet Bonnie. Av dessa har 271 namnet Bonnie som tilltalsnamn.
    Det finns 44 män som har förnamnet Bonnie. Av dessa har 21 namnet Bonnie som tilltalsnamn.

    Jag tycker visserligen att det är fint, men öschötte som jag är så hör jag bara hur det uttalas som "bonni", alltså "Gu' vicken bonni snubbe dä däär va, dö."

    Om det inte känns hundra så lägg till det på listan och så ser ni om det är en Bonnie där inne sen.


    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Pellefantina

    Jag får associationer till flicka som jobbar som strippa, vet inte säkert varför. Kanske något jag läst. Men jag tycker det låter lite billigt, sorry... Dessutom låter det i mina öron lite konstigt att heta Bunnie i Sverige, men om ni har utländsk bakgrund kan jag förstå det bättre.

  • saltabanditen

    Bonnie & Clyde... sådär...


    Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under D
  • Queenie70

    Är kluven....Inte det värsta jag hört....Ganska mjukt....Ovanligt....Tror man kan vänja sig och bli nöjd med det....hmmm..

  • Tileia83

    På en tjej är det jätte fint!! som killnamn... nja... jag ser det som ett flicknamn.

  • Solkatten

    I love it!
    Skulle egentligen döpa min kommande dotter till Bonnie, men kom till slut fram till att det är alldeles för gulligt.
    Älskar namnet Mimmi också för den delen  

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Bonnie?