• Drake

Vigsel Sthlm stadshus - löpande band?

Jag och min sambo ska gifta oss i juni nästa år. Vi vill båda ha en enkel vigsel och sedan lunch/middag för vår närmate familj. Två veckor senare kommer vi att ha en jättestor bröllopsfest i hans hemland.

Vi har alltid varit inställda på Stockholms stadshus, men när jag läser lite om det så känns det som lite löpande-band-känsla där. Alla står i kö och sedan går man in när de ropar "NÄSTA!"

Är det så?
    Jag har funderat på att kanske boka den första tiden för dagen och sedan hoppa på en båt precis utanför och åka till en vacker plats och äta maten, eller äta på båten. Någon som har erfarenhet av det?

Ps. Jag vet att Bröllopstorget finns, men de som hänger där verkar vilja ha mycket större bröllop än oss, så jag börjar med att fråga här

• Svar på tråden Vigsel Sthlm stadshus - löpande band?
  • Anonym (Japp)

Japp, det är löpande band som gäller. Min bästis gifte sig i Stadshuset förra året. Det var väldigt vackert, när vi väl kom in i salen/rummet där vigseln ägde rum. Det tog ca 5min. Utanför stod förväntansfulla par och väntade på sin tur. Personalen ropade iods inte "Nästa!", men väl "Andersson!"

Svar på tråden Vigsel Sthlm stadshus - löpande band?