• Elenas hasselbackspotatis 86

Ni som haft ljumsksvamp?

Nån här på FL som haft ljumsksvmap? Jag har haft röda utslag i ljumskarna i 2-3 veckor, första veckan trodde jag att det var "vanlig irritation" efter rakning men utslagen satt envist kvar och kliade som tusan.

Utslagen har nu spridit sig och sitter i ljumskarna, lite gran bak mot skinkorna och ovanför "muffen" (på buken, under naveln). Jag försökte googla mig fram till vad det kan vara så fick jag svar att det måste vara ljumsksvamp. Utslagen är röda, blir ibland lite småtorra och kliar något enormt. Gick till apoteket och köpte en salvaa mot ljumskvamp för ca 1,5 vecka sedan man tycker inte att jag ser resultat.

Ni som haft ljumsksvamp, hade ni samma symptom som  jag? Hur lång tid tog det att få bort svampen?

Någon som har förslag på vad det kan vara annars?

• Svar på tråden Ni som haft ljumsksvamp?
  • Elenas hasselbackspotatis 86

ingen?

• Zawadi

Du kanske får fler svar om du lägger tråden där man kan svara anonymt
    Jag hade ljumsksvamp för några somrar sen, men hade då bara en "kocka" på ca 1 cm i diameter, eller om det var två. Blev bättre på bara några dagars behandling!

Har det inte blivit något bättre på 1½ vecka så är det förmodligen något annat. Men jag vet inte vad. Jag tycker det låter som en bra idé att kontakta vården!

• solskina

Om inte behandlingen fungerar så kanske det inte är svamp.

Men jag kan får eksem och då använder jag potatismjöl, fungerar jätte bra torkar ur även om det är svamp.

Svar på tråden Ni som haft ljumsksvamp?