• SandvikenMamma

Han glömde släcka servicelampan på bilen efer service - kan jag åka med den 60 mil ändå??

Lämnade in min bil för service på 6000 mil i fredags (min sambo hämtade bilen) och nu när jag skulle till affären såg jag att han inte gjort någonting åt servicelampan som lyser.... Han har däremot fyllt i serviceboken med antal mil som den gått och att servicen är gjord.

Min fråga är nu om jag kan åka iväg och lämna barnet hos mormor och morfar, en resa på 60 mil och att han släcker den på tisdag när jag kommer tillbaka, eller om jag måste vänta med resan tills han gjort det? Tänkte om det blir fel med milantalet eller nåt sånt..?

• Svar på tråden Han glömde släcka servicelampan på bilen efer service - kan jag åka med den 60 mil ändå??
  • Aruten

Jag skulle åka och släcka lampad direkt då inte mekanikern "glömmer" att han gjort service och vill ha en avgift till för att släcka lampan...

• SandvikenMamma

Om det är bara för den sakens skulle så betalar jag gärna extra för det (men jag har kvittot så han kan ju inte "glömma" det tycker jag)... För det vore väldigt bra om jag kunde köra iväg tösen som planerat.

Men dom släcker väl den lampan via en dator på något sätt, och då tänker jag att det kanske blir fel med milantalen om man jämför med boken?

• Aruten

Hmm jag vet inte, men det känns som att service lampan kommer tändas 60 mil senare då nästa gång kanske =)

• Fikabröds Kungen
    SandvikenMamma skrev 2010-07-25 14:42:35 följande:

Lämnade in min bil för service på 6000 mil i fredags (min sambo hämtade bilen) och nu när jag skulle till affären såg jag att han inte gjort någonting åt servicelampan som lyser.... Han har däremot fyllt i serviceboken med antal mil som den gått och att servicen är gjord.

Min fråga är nu om jag kan åka iväg och lämna barnet hos mormor och morfar, en resa på 60 mil och att han släcker den på tisdag när jag kommer tillbaka, eller om jag måste vänta med resan tills han gjort det? Tänkte om det blir fel med milantalet eller nåt sånt..?

Beronde på vad du har för bil så kan ni ev släcka service lampan själva.
    Är det ex en volvo  V70 så kan ni släcka den själva
  • SandvikenMamma

Det är en renault megane 08

• Fikabröds Kungen
    SandvikenMamma skrev 2010-07-25 16:24:21 följande:
    Det är en renault megane 08
    Om jag inte minns helt fel så  kan man släcka renault själv precis på samma sätta som volvon (underförutsätttnig) att det är en renault som startas med nyckel och inte kort.

Annars så fråga efter hasse på Gösta sammuelsson bil så fixar han det för ett paket cigg.
    Om han fortfarande jobbar kvar
  • SandvikenMamma

Hahahaha :)
    Tack för hjälpen, jag lyckades släcka den själv igår :)

Svar på tråden Han glömde släcka servicelampan på bilen efer service - kan jag åka med den 60 mil ändå??