• anyXX

Byxor för baby med stort midjemått :)

Min lille kille är kort och rund :) Undrar om någon vet var man kan köpa byxor, typ mysbyxor, som passar knubbisar? Min dotter är liten och smal och till henne har vi köpt typ velourbyxor på lindex, men strl 68 som jag tror skulle vara tom lite långa till honom är för smala i midjan....

Iris 080308 & Nils 100319
  • Svar på tråden Byxor för baby med stort midjemått :)
  • mamma till tre busungar

Kan inte strumpbyxor vara något?

• vittra

Testat byxor från H&M?? De sitter som hösäckar på dottern och får alltid sy in åtminstone några cm så det kanske fungerar för er isf?
    Lindex och Kappahl tycker jag överlag har rätt smal passform, framförallt kappahl som brukar passa helt klockrent på dotterns smala kropp så kan tänka mig att många inte alls kan ha kläderna därifrån.

• vittra

Intressant föresten att du har en rund och en smal, ska snart ha andra och är rätt nyfiken på om det också blir en liten och smal bebis!

• anyXX

Stumpbyxor är väl ok hemma men kanske inte det vackraste plagget när man är iväg? Om man inte har klänning över förståss :)

Nej, HM finns inte här i stan... men nu när du säger det. Vi köpte ett par beg byxor som är från HM och de sitter bra och är i strl 62.

vittra skrev 2010-07-25 16:04:43 följande:
    Intressant föresten att du har en rund och en smal, ska snart ha andra och är rätt nyfiken på om det också blir en liten och smal bebis!
     Ja det är lite lustigt. Särskilt som de vägde i stort sett exakt lika mycket när de föddes. 3515 resp 3550. Har bara gett sonen ersättning och dottern helammade jag så först funderade jag på om det berodde på det... men hon är 2 år nu och fortfarande smal så det beror nog inte på det :) Lycka till med din bebis! Hoppas du får en smal till så du inte behöver köpa bara nya kläder ;)
    Iris 080308 & Nils 100319
  • Linmin

Jag tycker att Kapp Ahl har ganska mkt byxor som är lite bredare i midjan. Har du provat deras?

• Majan78

Åhlens har rätt stora byxor, i alla fall de jag har köpt.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • Tjillevippen

Här bor det också en liten knubbis. 2 ½ mån och är 6955 g tung och 62 cm lång. Storlekarna vi använder just nu sträcker sig mellan 50 (någon body från Ej Sikke Lej som faktiskt passar fortfarande) och 74 (bodys från Kalikå och Lindex). Hans byxor från Kalikå och H&M sitter kalasbra, med mjuka härliga muddar i midjan, som inte sitter åt det minsta. Po.P-byxorna sitter också bra. Däremot funkar inte Mexx och Esprit för fem öre.

• TheMother
    Tjillevippen skrev 2010-08-03 09:15:41 följande:
    Däremot funkar inte Mexx och Esprit för fem öre.
    Jag som just tänkte tipsa om Esprit. Min son hörde defintivt inte till de smala barnen utan har alltid haft lite mage och de byxor jag tyckte satt bäst på honom var de med hög mudd från Esprit.
    Annars går det att hitta byxor i alla butikerna, även om man får vara lite uppmärksam på midjemåttet på dem.
    Mamma till Anton 080920
  • Liten M

Villervalla har bra byxor oxå för knubbisar, tightsen för tjejer är suuuperbra t ex =)

• kattisa1

Titta in på www.gosunge.se där kan du tom. ange midjemått för att få byxor som passar. Har själv handlat och är mycket nöjd.

Svar på tråden Byxor för baby med stort midjemått :)