• adi2thu

    Är der bra att bo i Fornhöjden Södertälje?

    Flört hej ... Jag och min sambo letar efter bostad att köpa i Södertälje eller Stockholm förort. Vi hittat en lägenhet i Fornhöjden Södertälje och vet inte om det är lugnt område? Vi planerar gifta oss och skaffa barn... 
  • Svar på tråden Är der bra att bo i Fornhöjden Södertälje?
  • systertillknorr

    Jag skulle inte vilja påstå att Södertälje är lugnt, skulle inte gå själv där på kvällen, inte om jag var man heller, SÄRSKILT inte Östertälje och fornhöjden, har blivit så stökigt där!

  • adi2thu

    Tack så mkt... har hunnit läst massor med dåliga saker hände i Södertälje... Vilket område  är bra att bo i , helst stockholm förort? om man  har barn och husdjur 

  • Suzzy84

    Jag bor i villa i Östertälje, Sofiehills området, tycker det är ett jätte bra område att bo i. Men på Fornhöjden brukar det vara ordentligt med liv... hör polisbilarna köra skyttetrafik dit om helgerna..

  • Kwackie

    jag bor i Fornhöjden och kan säga att det fungerar. fina grönområden, inte så mkt trafik, mkt barnfamiljer, bra kommunikationer och litet mysigt centrum.

    visst kan det vara livat o så men tycker ändå att jag inte störs så mkt av det, är mest uttråkade ungdomar som har för lite att göra och sätter då några pappcontainrar i brand + lite gängbråk, men som sagt, jag blir inte störd av det

    känns faktiskt lite små tryggt att det är ett livat område för då är det aldrig ödsligt heller - tycker nog att området fått sig ett oförtjänt rykte, Ronna & Hovsjö är mkt värre!

Svar på tråden Är der bra att bo i Fornhöjden Södertälje?