• katla80

Älskar en kriminell...

Jag är trettio år, separerad och skild sedan augusti 09, mitt ex och jag har en son på tre som vi har varannan vecka. Det var jobbigt mellan oss i början, mycket bråk om ekonomi och etc, men vi kom över det. I dagsläget så kommer vi överens. 

Bara ett par dagar efter beslutet om att separera träffade jag på M som är 40 år, som är en kompis till min bästa kompis strul. Vi började träffas men under gemensamt beslut om att det bara var sex inget annat. Det var det bästa sexet jag någonsin upplevt och vi tycks på något sätt läsa av varandras kroppar och det blir hett, kinky och fyller alla mina fysiska behov. 

Inte att glömma så har det hjälpt mig att komma över separationen från mitt ex, trots att R inte gett någon emotionell feedback mer än att han lyssnat när jag pratat av mig så har det varit en språngbräda på något sätt.

Nu är det så att vi träffats i elva månader regelbundet, vi umgås med våra barn (han har två äldre pojkar) och det finns inget att klaga på där. Saken är också att han är väldigt undanglidande (relationsfobiker?) med sina barns mamma så medgav han tydligen aldrig offentligt att de var ett par, trots att de bodde ihop och hade barn, han har dock haft egen lägenhet samtidigt. Han har inte varit otrogen mot sina ex, han hatar otrohet hett. Och han har ett väldigt hett temperament och vi har bråkat många ggr, speciellt om vi druckit i hop. Men jag känner att jag faktiskt trots allt, älskar honom. Han är intelligent, vi skrattar mycket ihop och har likadana grundläggande värderingar. Han har sagt att han älskar mig då jag själv sagt det först, men det har bara hänt ett fåtal ggr och han verkar ha ångest över att ha sagt det. När jag vill att han ska bekräfta sina känslor för mig blir han väldigt uppretad och tycker att jag förstör mellan oss när jag hela tiden vill bli bli bekräftad.

Jag är förvirrad av allt detta, så frågan är älskar han mig på riktigt även om han inte verkar kunna uttrycka det?
    Ska jag fortsätta träffa honom även om han inte direkt är det man förväntar sig av en man, man älskar?

Det största problemet egentligen är att han är kriminell men trots det, en jättebra pappa, omtänksam, hög moral (i övrigt) men jag är rädd för vad det skulle innebära om vi skulle leva ihop!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-25 16:57
    Vi kan kalla honom för MR för att underlätta...

• Svar på tråden Älskar en kriminell...
  • Anonym (Iknow)

Alltså nej, nej nej och återigen nej. Du berättar ju själv att han har svårt med det här som heter relationer. Du kommer bli så otroligt sårad i slutändan så det finns inte, bäst att dra sig ur nu med värdigheten i behåll.  Tro mig.

• katla80

tack, har nog känt på mig själv att det kanske blir så, trodde väl någonstans att man skulle kunna avskärma sig, umgås utan att känna för mycket och bli sårad...

• Puls

Nu ska vi se:

På plussidan:

Han är bra sexuellt.
    Han är intelligent.
    Ni skrattar ihop.
    Ni har gemensamma grundläggande värderingar. (vilka?, är du en kriminell relationsfobiker)
    Bra pappa.
    Hög moral (hur kan man ha det och samtidigt vara kriminell?)

På minussidan:

Han är en avsevärd relationsfobiker.
    Han kan inte ge dig bekräftelse (vilket kommer få dig att må dåligt, när din kopp av bekräftelse är slut, det är ett grundläggande mänskligt behov att bli bekräftad och sedd, inte undra på att du ständigt söker hans bekräftelse, det börjar väl bli lågt på nivån där)
    Han har hett temparement och ni bråkar mycket, vilket låter destruktivt i mina öron.
    Men framförallt som du skriver det som är det tyngsta argumentet här tycker jag är att han är kriminell, nu vet jag inte hur, men det riskerar att dra in dig i en massa skit som jag tror du kan leva mycket bättre utan.
    Och framförallt det riskerar att dra in din son i samma skit.

Jag skulle backat lååångt bort.

• Puls
    katla80 skrev 2010-07-28 16:15:56 följande:
    tack, har nog känt på mig själv att det kanske blir så, trodde väl någonstans att man skulle kunna avskärma sig, umgås utan att känna för mycket och bli sårad...
    Om du kunde det skulle du aldrig startat den här tråden.
    Han hade inte varit tillräckligt viktig för det.

Jag är ledsen.
  • Anonym

Utsätt inte dina barn för en kriminell! Är man kriminell är man ett rötägg oavsett hur snäll man kan vara i vissa situationer. Dessutom verkar han rätt knepig på andra punkter. Du har ett ansvar gentemot dina barn att inte föra in personer som inte är helt klockrena. Det finns män som är betydligt mindre komplicerade än den här killen - välj en sån!

• katla80

Sant sant. Jag vet att ni alla har rätt, men VARFÖR är det så svårt att bara kapa kontakten? 

Jag känner mig så dum i huvudet för jag vet bättre, jag har själv suttit och gett de råden som ni ger....

Trodde väl att det skulle komma in en ny kille i livet så där inglidande på ett bananskal så jag slapp ta itu mer ett bryt, med de känslor jag har nu.

Tack för att ni tar er tid att svara, det betyder mycket. 

• Anonym (äh)

flyt med och se vart allt leder? knulla och njut av varje sprut;) men involvera dig inget djupare

• Anonym
    Anonym (äh) skrev 2010-07-28 17:45:30 följande:
    flyt med och se vart allt leder? knulla och njut av varje sprut;) men involvera dig inget djupare
    Är det verkligen ett bra råd, tycker du? Att en småbarnsmor ska ligga med en kriminell bara för att det är kul?

Nej TS! Bryt! Det är asjobbigt i början, men det är verkligen det mest effektiva sättet att gå vidare. Det finns så många fina män därute. Välj inte en knepig som tycker att han dessutom har rätt att stå över lagarna bara för att det passar honom. En sån person är inte pålitlig.
  • Anonym (äh)
    Anonym skrev 2010-07-28 17:50:47 följande:
    Är det verkligen ett bra råd, tycker du? Att en småbarnsmor ska ligga med en kriminell bara för att det är kul?

Nej TS! Bryt! Det är asjobbigt i början, men det är verkligen det mest effektiva sättet att gå vidare. Det finns så många fina män därute. Välj inte en knepig som tycker att han dessutom har rätt att stå över lagarna bara för att det passar honom. En sån person är inte pålitlig.
    japp bättre att hålla det på sex och se vart det leder, vi vet ju inte vad han gör för något, han kanske bara går mot röd gubbe?
  • katla80
    Anonym (äh) skrev 2010-07-28 18:02:30 följande:
    japp bättre att hålla det på sex och se vart det leder, vi vet ju inte vad han gör för något, han kanske bara går mot röd gubbe?
    nja, är inte så insatt, vill heller inte vara det, men det är nog grövre saker än så.  Det var på en lättsam nivå tidigare, men det var jag som började få känslor TROTS varningsklockor. Trettioårs kris? : (
    Men det känns som om det kommer att rinna ut i sanden, pga mig tror jag, och det är väl en slags långsam avlivning av "relationen", har så svårt att vara konsekvent och bryta tvärt även om jag vet att det är bäst så. Är inte lika stark som jag trodde.
  • Anonym (vet)

Berätta för han vad du känner o sedan vad du har för krav. Vill han inte visa känslor o sluta va kriminell för din skull så förlorar han dig. Om han älskar dig så som du älskar honom borde han ge upp detta. Har själv varit precis i den sitsen.
    Lycka till! Hoppas han tar sitt förnuft till fånga!

• Gung Ho

Då jag känner ansvar för i vilken miljö mitt barn växer upp skulle jag snabbt dra ifrån en kriminell person. Vi pratar ju här inte om någon som tidigare begått (ett antal) brott utan någon som är kriminell som livsstil. De ändrar sig inte (oberoende vad de säger) hur som helst. Skall du chansa på att han kanske gör det med ditt barn som insats? Vakna upp och ta ett logiskt och vuxet beslut och säg tack och hej.

Skulle han mot förmodan dyrt och heligt lova bryta upp med sitt gamla liv (och troligen med din kompis strul och många övriga vänner) så kan han väl återkomma efter en icke obetydlig tid som 'ärlig' människa. Kriminell och 'hög moral' går inte hand i hand(ganska uppenbart), tror dina känslor slår dunster för dina ögon här.

Är inte själv kriminell men har erfarenhet av att bli indragen i kriminella intriger. De jag kände var också 'roliga' och 'ärliga' och verkade väldigt schyssta. De var helt enkelt väldigt manipulativa pga sin kriminella bakgrund.

• katla80

så sant jag håller med er alla, men hur kan det bli så här?

vad är orsaken till att man (jag) som aldrig haft att göra med den sidan av "världen" helt plötsligt befinner mig i den här situationen? Jag är absolut ingen "thrillseeker" som gillar bad boys, det känns snarare jobbigt och otryggt. och jag insåg kanske inte lika mycket hur oacceptabelt det är för mig att låta min son vara en del av det här, även om jag inte är där med honom, men som ni sa, den blir en risk ändå om något händer.... Jag är världens sämsta mamma!!!! usch mår dåligt över mig själv.

• ChoopChoopSong

När du skriver att han är kriminell så förmodar jag att du menar att han har en kriminell livsstil. Det troligaste är då att han tjänar pengar på ett olagligt sätt, med otrevliga metoder. Det kan vara narkotikahandel, vapensmuggling, inbrott eller något annat. Han behöver förstås inte vara en våldsman. Men han kan vara det och det är inte värt att ta risken!

Även kriminella kan ha moral, men sin egen moral, plus att de kan dras in i farliga saker. De kan faktiskt vara snälla. Men som sagt - det är inte värt det! Visst, är det bara fildelning eller skattefiffel eller dyl han sysslar med, är det kanske en annan sak (även om man kan tycka att det är omoraliskt). Men det låter som betydligt grövre kriminalitet i det här fallet.

Hur fick du föresten veta det? Berättade han själv?

Nej, du är ingen dålig mamma. Men du har ett ansvar att i första hand tänka på ditt barns bästa i den här situationen och lämna relationen! Oavsett vad du känner. Sedan skulle jag råda dig att gå och prata med någon. Du verkar vilsen, osäker och behöver hjälp.

• ChoopChoopSong

När du dessutom skriver att han har ett "hett" temperament samt är relationsfobiker, ringer varningsklockorna för fullt...

Men även om han vore världens lugnaste och snällaste, inte sysslade med våldsbrott etc.

Kan du föreställa dig hur det är att leva med någon som inte har en ärlig livsstil? Vad händer om polisen knackar på dörren? Husrannsakan? Granskning? Om hyresvärden får veta kan ni bli vräkta. Nej, dra inte in dig själv eller ditt barn i detta! Inte ens om ni förblir särbos. har han "fel" kompisar, kan det ändå sluta illa.

• Gung Ho
    katla80 skrev 2010-08-08 11:19:18 följande:
     så sant jag håller med er alla, men hur kan det bli så här?

vad är orsaken till att man (jag) som aldrig haft att göra med den sidan av "världen" helt plötsligt befinner mig i den här situationen? Jag är absolut ingen "thrillseeker" som gillar bad boys, det känns snarare jobbigt och otryggt. och jag insåg kanske inte lika mycket hur oacceptabelt det är för mig att låta min son vara en del av det här, även om jag inte är där med honom, men som ni sa, den blir en risk ändå om något händer.... Jag är världens sämsta mamma!!!! usch mår dåligt över mig själv.
    För det första, jag vet hur lätt det är att 'charmas' av dessa typer, även om det i mitt fall var som 'bekant'. De är av naturen manipulativa (de måsta vara det för att klara sig i den världen).

Allt detta sagt så VET man ju inte att denna kille är ett äkta ruttet ägg. Han KAN ju vara snäll 'på riktigt' längst inne. Problemet är att hur skall man veta det, speciellt med tanke på hur bra dessa personer ofta är på att dupera folk.

MEN, är det värt risken? Jag vill inte gå in på detaljer, men min resa var INTE rolig. Hade jag inte haft turen att ha mitt hem i en annan stad än 'bovarna' hade det nog varit värre.

Hur du än väljer, lycka till!
  • katla80

Det är rätt, är det värt att stanna kvar för att ta reda på det?

Upplösning; han fick ett psykbryt och kastade ut mig i trapphuset, landade på ryggen i trappen aj aj, slängde ut mina saker och bad mig dra åt helvete. Behöver jag ett större wakeup call än så? Har tagit bort hans nummer raderat allt, tagit bort på facebook och har inte svarat på sms. Inte för att han har vett att skämmas heller! Skriver sms som; jag behöver inte dig i mitt liv, lämna mig i fred, sluta tänka åt mig jag är en dominerande alfahanne som har behov att kontrollera allt i mitt liv." Nu när jag sitter och läser det jag skriver känner jag mig så jävla dum som vägrat fatta att han faktiskt inte vill ha mig. Men varför vill han att jag ska komma dit då?

skitsamma, det är nu det jobbiga börjar, avvänjningen från honom.... håll tummarna. 

• Anonym (linda)
    katla80 skrev 2010-08-11 17:21:29 följande:
    Det är rätt, är det värt att stanna kvar för att ta reda på det?

Upplösning; han fick ett psykbryt och kastade ut mig i trapphuset, landade på ryggen i trappen aj aj, slängde ut mina saker och bad mig dra åt helvete. Behöver jag ett större wakeup call än så? Har tagit bort hans nummer raderat allt, tagit bort på facebook och har inte svarat på sms. Inte för att han har vett att skämmas heller! Skriver sms som; jag behöver inte dig i mitt liv, lämna mig i fred, sluta tänka åt mig jag är en dominerande alfahanne som har behov att kontrollera allt i mitt liv." Nu när jag sitter och läser det jag skriver känner jag mig så jävla dum som vägrat fatta att han faktiskt inte vill ha mig. Men varför vill han att jag ska komma dit då?

skitsamma, det är nu det jobbiga börjar, avvänjningen från honom.... håll tummarna. 
    Det handlar inte om dig, det handlar om honom. Han har kanske känslor för dig, men han har relationsproblem på grov nivå, vilket förmodligen innebär att han backar så fort han känner för mycket. Han kan inte hantera kärlek och det skrämmer honom om du kommer för nära.

Sen är han ett osäkert svin med tanke på att han säger sånt "jag är en dominerande alfahanne". Han låter som en 16åring med komplex för sin manlighet.

Denna man har förnedrat dig med sin behandling av dig, och jag skulle nästan vilja kalla det misshandel om han puttat ut dig så du trillar på det sättet. Tänk på ditt barn och håll dig borta. Jag har haft en sån kille, och de ändrar inte sig. Så inbilla dig inte att han kommer göra det. Allt för många kvinnor har gått i den fällan och det har blivit dyra misstag.

Bra att du raderat allt, gör allt du kan för att hålla honom borta.
  • Gung Ho
    Anonym (linda) skrev 2010-08-11 20:40:02 följande:
    Det handlar inte om dig, det handlar om honom. Han har kanske känslor för dig, men han har relationsproblem på grov nivå, vilket förmodligen innebär att han backar så fort han känner för mycket. Han kan inte hantera kärlek och det skrämmer honom om du kommer för nära.

Sen är han ett osäkert svin med tanke på att han säger sånt "jag är en dominerande alfahanne". Han låter som en 16åring med komplex för sin manlighet.

Denna man har förnedrat dig med sin behandling av dig, och jag skulle nästan vilja kalla det misshandel om han puttat ut dig så du trillar på det sättet. Tänk på ditt barn och håll dig borta. Jag har haft en sån kille, och de ändrar inte sig. Så inbilla dig inte att han kommer göra det. Allt för många kvinnor har gått i den fällan och det har blivit dyra misstag.

Bra att du raderat allt, gör allt du kan för att hålla honom borta.
    Det är skrämmande hur detta sista beteende passar in på det jag sett..(även om jag bara sett det som tredje part då jag som tur var inte var 'tillsammans' med de kriminella).
  • Anonym (linda)
    Add3 skrev 2010-08-12 00:26:56 följande:
    Det är skrämmande hur detta sista beteende passar in på det jag sett..(även om jag bara sett det som tredje part då jag som tur var inte var 'tillsammans' med de kriminella).
    Ja det är ju inte direkt förvånande. Enligt min erfarenhet så brukar dessa kriminella killar använda droger ganska så friskt också, vilket gör om mer labila och lätt-triggade än de hade varit i vanliga fall. Så även om man kan leva med kriminaliteten, kan man leva med missbruket och allt vad det innebär? Det kan vara en fin människa innerst inne, men droger drar fram monstert i dom.

Jag träffade min kriminella kille som väldigt ung. Förstod inte vad jag gav mig in på. Nu är jag så gammal att jag inte kan göra såna misstag. Nu måste jag tänka på framtiden, och man har ingen framtid med en kriminell. Du kommer skämmas ögonen ur dig den dagen han åker fast för något rejält, och alla kommer veta. För det kommer de att göra.
Svar på tråden Älskar en kriminell...