• Thalis

Får man lättare blåmärken vid graviditet?

Känner mig löjlig som frågar detta men jag blev lite rädd igår när jag såg ett blåmärken på handleden efter att jag haft en hårsnodd på den. Hade snodden runt handleden i mindre än 5 minuter och den satt inte så mycket åt men ändå så har jag ont och är lite lila...
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Svar på tråden Får man lättare blåmärken vid graviditet?
  • Pix Maniac

Jag får blåmärken överallt och har lågt blodvärde eller vad det heter. Tror att det kan finnas ett samband

• Pumaaaan

Hade alltid blåmärken unde min grav....

• Thalis

Hej!
    Tack för era svar!
    Jag är nästan helt säker på att det finns ett samband. Min 2-åringa son trampade på min fot och nu har jag värsta blåmärket........

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • First time

Blåmärken vet jag inte men jag har märkt att sår och acne beter sig helt annorlunda på min kropp sen jag blev gravidTungan ute

• jojii89

varje gång jag vaknat denna vecka så har jag haft massa blåmärken.. Det måste bero på graviditeten. Visst hade jag lätt att få blåmärken förut, men inte av att jag sov :/ Hmm...

• Hallonbarn

Jag är inte gravid dock. Men får blåmärken  jättelätt. Min läkare säger att om man äter ipren så gör de att man lättare kan få blåmärken så om man kan äta typ alvedeon är det bättre. Är ett ämne i ipren som gör att man lättare kan få blåmärken. Dock kan jag ju självklart inte komma på vad de heter nu.. :/
     Grattis till bebben :)

Svar på tråden Får man lättare blåmärken vid graviditet?