• Mama Mia

Vad ska vi ha för nattblöja?

Har en 18-månaders tjej som vi hittills har använt Pampers BabyDry till på natten. Nu börjar storlek 5 bli i minsta laget, men dom verkar inte göra större storlekar av den längre. Så nu undrar jag om ni kan tipsa om vad vi ska gå över till istället? Tycker tex inte att Libero överlag är så bra, så tjocka redan från början och håller inte för lika mycket kiss...
    Finns det något som kanske liknar Pampers BabyDry? Har inte testat övriga märken som finns...

• Svar på tråden Vad ska vi ha för nattblöja?
  • strojes

Det finns en annan sort av pampers också Active fit, de borde i så fall finnas i större storlek än babydry.

• Mama Mia

Kollade förresten Pampers hemsida nu, och dom verkar också bara finnas upp till strl 5...

• strojes

prova deras easy up pants då, de finns upp till 16+kg

• strojes

såg nu att activ fit går ju upp till 25kg så de borde väl räcka ett tag till din dotter

• caaroooline

easy up är nog dom bästa. Använder redan de till min son som är 7 månader.
    å är nog mkt bättre när han blir äldre å kan stå själv också .

• Mama Mia
    strojes skrev 2010-07-25 20:43:05 följande:
    såg nu att activ fit går ju upp till 25kg så de borde väl räcka ett tag till din dotter
    Nja, har upptäckt att det där med kilona kan man inte kolla så noga på. Även BabyDry är upp till 25 kg. Ungen väger omkring 13, men blöjan är ändå proppfull efter en natt och har ofta läckt också. (Och hon äter inte på natten, så det är inte det som är felet...)
  • strojes

Vi använder inte pampers men nattetid har vi kört med byxblöjor länge då vi tycker de håller bättre.
    Vi kör med liberos eller icas blöjor.

• Mama Mia
    caaroooline skrev 2010-07-25 20:44:18 följande:
    easy up är nog dom bästa. Använder redan de till min son som är 7 månader.
    å är nog mkt bättre när han blir äldre å kan stå själv också .
    Kanske ska testa dom nästa gång då...
  • Enensammamma

Vi har libero up and go. Funkar hur bra som helst

Svar på tråden Vad ska vi ha för nattblöja?