• Chokladmums

Psoriasis Atrit och Salazopyrin?????

Jag fick diagnposen psoriasis atrit i våras, hade ont i händer, fingrar framförallt, svårt att sträcka och böja dom. Ont i fötter och "tjock" i knäna. Har nu sen ett par veckor tillbaka börjat med Salazopyrin, äter nu 4 tabl om dagen. Jag känner mig "konstig" i huvudet, liksom lite yr, som om man tagit ett par glas för mycket, lite ostadighetskänsla. Är detta normalt? Ska man känna sig så här jämt??? Jag har ätit kortison i 3 omgångar och är nu på nedtrappning, denna omgången. Får tillbaka det stela i händerna när jag slutar därför tyckte min reumatolog att jag skulle börja med Salazopyrin också. Så jag vet inte om det börjat verka ännu men det jag kände var när jag var uppe i maxdosen, denna "yrsel" eller vad det är, det var i samma veva som värmeböljan slog in också, så det var ju olidligt ett tag!
    Snälla nån, som har erfarenhet, skriv gärna en rad!

• Svar på tråden Psoriasis Atrit och Salazopyrin?????
  • Kaxelina

Hej. Jag har troligtvis PA men har en del undersökningar kvar att göra. Det där med mediciner vet jag inget om men har du läst på FASS.se om din medicin och dess biverkningar? De flesta mediciner kan man ju få en del biverkningar i början för att sedan lätta.

Hur har det gått nu så här flera månader senare?

Svar på tråden Psoriasis Atrit och Salazopyrin?????