• Anonym (WT?)

Är Edvin/Edwin ett WT-namn för dig?

Blir lite illa berörd när jag läser alla WT-trådar och vill inte skylta med vem jag är men är ändå nyfiken på hur ni tänker kring namnet Edvin/Edwin. Är det ett WT-namn för er?

Jag har nog inte så stor koll på vad som klassas som ett och inte. 

• Svar på tråden Är Edvin/Edwin ett WT-namn för dig?
  • kakmamman

Jag tycker det där jag har läst om WT är det fånigaste jag har sett..
    Finns mammor som kommer fårn helt olika familjer och har helt olika stil där barnen heter likadant.

♥Tänk att en sån liten människa kan ha så stor plats i mitt hjärta ♥
  • Anonym (WT?)
    Anonym skrev 2010-07-26 00:01:27 följande:
    Nja, inte för mig.
    JAG tycker det är ett jättefint namn :) Men jag blir ju nyfiken på vad andra tycker eftersom det verkar pågå en het debatt kring det här med namn ;)
  • Lena

w förknippar jag med föräldrar som bara måste vara SÅ unika i stavningen av sit barn. Edvin ser jag dock inget fel med

• saltflingan

Nej det tycker jag inte. Men jag tycker det är en styggelse att stava namn med w bara för att man vill vara speciell.

• Anonym (WT?)
    saltflingan skrev 2010-07-26 00:43:47 följande:
    Nej det tycker jag inte. Men jag tycker det är en styggelse att stava namn med w bara för att man vill vara speciell.
    Inte om man har ett amerikanskt efternamn och är därifrån :) Då är det inte så mycket att man vill vara speciell, mer att det låter bättre för en ;)
  • Anonym (WT?)
    Anonym skrev 2010-07-26 00:40:09 följande:
    +1...
    Vad menas?
  • Anonym

Att jag håller med den föregående.

• Anonym (WT?)
    Anonym skrev 2010-07-26 00:46:28 följande:
    Att jag håller med den föregående.
    Aha okej :)
  • Anonym (WT?)

Men det är intressant det där med W.

För oss har det helt enkelt att göra med amerikansk bakgrund. Passar bättre med efternamnet och låter bättre i våra öron.

Så det har ju inget med "vara speciell" att göra :) 

Det är ju en sak att läsa

Edwin Svensson

eller

Edwin Smith 

• saltflingan

Ahh men menar du då också att uttalet skulle vara amerikanskt och inte svenskt? För då blir det en helt annan femma.

• ekke

Jag tycker inte det är ett "WT" namn. Men skulle föredra Edvin framför Edwin.

• Anonym (WT?)
    saltflingan skrev 2010-07-26 00:59:37 följande:
    Ahh men menar du då också att uttalet skulle vara amerikanskt och inte svenskt? För då blir det en helt annan femma.
    Ja tanken är ju det :)

Men det är klart att vi inte räknar med att folk ska uttala "W" som det görs i USA. Och jag kan t.ex. känna att jag gärna uttalar det "Edvinn" (Snabbt som amerikanska Edwin men utan uttalet för W) medan mannen uttalar det amerikanskt, och även andra familjemedlemmar.

Men det är ju inte meningen att det ska vara ett "Eeedvin" namn, utdraget och svenskt :)

Valet av W har mycket att göra med efternamnet.
Svar på tråden Är Edvin/Edwin ett WT-namn för dig?