• Buppis

Vad "kallar" ni era flickors underliv?

Har funderat lite på vad jag ska kalla min dotters ja som sagt underliv när det börjar komma på tal, känns lite skumt att säga vagina. Pojkars kallar jag snopp men har inte kommit på ngt för det motsatta. Va säger dom på dagis etc? Tacksam för lite tipsGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-26 18:18
    Oj va folk hade åsikter om detta! Efter att ha läst hela tråden så får det bli snippa. Det är jätte bra att dom har ett ord för detta på dagis/förskolan, jag vill ju inte att hon ska bli missförstådd eller retad pga av ett annat ordval! Ni som tycker anorlunda får diskutera vidare. Tack för hjälpen

• Svar på tråden Vad "kallar" ni era flickors underliv?
  • Jessa med 3
    Snippa säger vi och förskolan. Jag är så glad att det finns ett bra och okomplicerat ord för flickors underliv - det gör det enklare att prata om det!!
  • Weyoun

Min flicka är iof 18 år nu, men vi har alltid sagt slida.

• Elli47

Snippa är jättebra ord, det används i böcker och på förskolor. Varför krångla till det med kissen och andra konstiga namn när ordet snippa finns.

• Corze

Snippa: För mig låter de konstigt men man vänjer sig och hon har behov att kunna uttala vad hon menar... väldigt intressant nu när hon fått en lillebror. Så hon vill veta vad alla olika personer har.

Skruttis pluttis 20/3-08 Lilleman 5/4-10
  • Linda1976

Snippa förstås. Det heter ju så.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • karet

Skrotta vanligtvis. Snippa ibland, men det känns onaturligt att säga.

• stor grön drake

Här (svenskspråkigt samhälle utanför sverige) kom ordet snippa för 6-7 år sedan, då en bekants yngre barn fick lära sig det på dagis, men det äldre inte hade mött ordet alls (det skiljer 3 år på barnen) så det är ett nytt och ovant ord för mig, men antagligen det vi kommer att använda, då det är en bra ordrytmik mellan orden snopp och snippa.

Min mamma sa alltid kissimurra när jag var liten, och jag har så länge jag minns tyckt att det låter "fel". En kompis föräldrar använde mus, tyckte det lät lika knäppt jag.

• BackinBlack

Vi håller på att använda snippa för det använder de även på dagis och nyfikenheten är stor hos vår fyraåring.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mammatilltvåprinsar

Jag har bara söner men de är ju också intresserade av vem som har vad så här hemma säger vi att de och pappa har snopp och mamma har snippa. Kissimurra har jag hört nångång men då låter det ju som man bara använder den för att kissa och så är det ju inte längre fram:)

Svar på tråden Vad "kallar" ni era flickors underliv?