• Ebrief

Tacosås för ammande mamma

Hej!

Någon som har ett tips på en god Taco-sås som inte innehåller vitlök, lök, för mkt tomater eller starka kryddor?

Vi får gäster pa lördag och tänkte bjussa på Taco, men det vore ju trevligt om man kunde hitta på något som min fru kunde äta också.

• Svar på tråden Tacosås för ammande mamma
  • Pius

kör en "guacca" utan vitlök, för salsa är ju istort sett bara det som du räknat upp... vet du att barnet får problem av allt ovan? eller är det i förebyggande syfte? annars kan hon ju smaka lite och se om det går bra... ha det så trevligt

• twinmom

Hm, eftersom tacosås består av tomater, lök, paprika, vitlök och starka kryddor så vet jag inte om det finns någon utan. Gör egen sås och krydda lite mildare kanske??

Annars så kanske hon kan äta de andra tillbehören och bara lite av tacosåsen!

• Alexandra A

Jag ammar och jag har ätit massor av tacosås, den heta sorten Det har gått jättebra, Olivia har inte klagat i allafall.

• Dalagirl

hon kan ju ta gräddfil lr cramefrac istället..

• Alexandra A

När vi gör tacos brukar vi dels göra en guacamole, men också en ostsås med ost, gräddfil, spiskummin och oregano. Smält osten tillsammans med gräddfilen i micron och ha sedan i kryddorna.. det är riktigt gott faktist. Gräddfilen gör att osten inte stelnar...

• YOSHI

Jag ammar fortfarande min son 13 månader. Jag har ätit mycket kryddstark mat och han har aldrig haft problem... ( älskar stark mat )

• Nemosen

jag äter också ofta väldigt kryddad mat o ääääälskar den heta tacosåsen.. testa o se!

• Cilla77

Jag brukar äta tacosås som vanligt. Har aldrig varit nåt problem för lilltjejen.

• Bissa

Man äter ju oftast bara ett par teskedar så det är nog iinga problem

• Ebrief

Tack för alla tips!

Blev en guacamole med bara avocado och creme fraiche till mamman och sa drog jag i lite vitlök och cayenne till oss andra. Köttfärsen fick hon undvika. Tyvärr är var lilla väldigt känslig för manga saker som t ex allt stekt, tomat, lök och vitlök sa vi undvek det starka. Blev trots allt rätt lyckat.

Svar på tråden Tacosås för ammande mamma