• ZettanA

skriker å protesterar vid matning.

Min lillagrabb som i dag är 4 veckor gammal har börjat bli väldigt upprörd när man matar honom. Han är vanligtvis en väldigt lugn och nöjd bebis men nu så dricker han ett par klunkar sen skriker han rakt ut.. dricker ett par klunkar,skriker.. osv.. På nätterna gör han inte så då somnar han i stället hela tiden så vi har svårt oavsett å få i honom all maten.
    Han har ingen magknip eller så.. bajasar som han ska. Nån som vet vad det beror på?? vad ska man göra? Det är jätte frusterande för det tar hur lång tid som helst att få i honom tillräckligt med mat. äter ca 110-150ml var 3 timme. Har mams kolikflaska.

• Svar på tråden skriker å protesterar vid matning.
  • anyXX

testa större hål! när min lille var 1 mån gick jag över till hålet som är för 3 månaders. då slipper de suga sig trötta för att få i sig tillräckligt.

Iris 080308 & Nils 100319
  • anyXX

somnar han på natten är han nog inte hungrig. är han normalviktig behöver ni inte väcka för mat.

• ZettanA

Jag har provat med större hål.. men då sätter han bara i halsen.
     Å om vi inte får i honom ordentligt med mat på natten så vaknar han efter 1 timme igen istället för 3-4 timmar.

• anyXX

Det kan ta ett tag innan de vänjer sig vid det större hålet.... kanske är han väldigt hungrig när han får mat - vad händer om du försöker förekomma honom och ge mat innan han är vrålhungrig? 

Ok, då förstår jag att du vill få i honom ordentligt. Jag brukade pilla min son i handen för att hjälpa suginstinkten och liksom buffa lite försiktigt på honom när han höll på att somna.

• ZettanA

oki.. kanske ska försöka lite till med det större hålet då. Verkar dock inte spela nån roll om han är vrålhungrig eller inte.
    Jo på natten gör vi så oxå.. rapar honom ofta å flyttar lite på honom så han vaknar till. dock så tar det en evighet å få i honom maten. Andvände du det större hålet även på natten??

• anyXX

Ja men inte till en början. Hoppas någon annan kan ge dig fler tips!

• ZettanA

Testade den dinappen med ett större hål nyss.. Funkade faktiskt bättre denna gång även om han protesterade lite. maten gick ju i fortare så på så sätt vart det mycke bättre! Hoppas han vänjer sig vid att det kommer lite fortare för i så fall kommer han nog snart sluta vara så upprörd. Han var i alla fall mycke piggare efter matningen än vad han brukar vara.

Svar på tråden skriker å protesterar vid matning.