• Fidelis ad urnam

Varför ha ett billarm om du ändå inte kommer höra när det tjuter?!?

Nu har bilhelvetet ute på gatan stått och tjutit sedan klockan 01 och jag har fått MINIMALT med sömn!
    Jag drar mig rejält för att ringa polisen, då jag tänker som så att de säkerligen har viktigare saker att göra än att åka ut på en sådan här sak.

Det jag nu undra är, VARFÖR ha ett billarm om du ändå inte hör det eller skiter i att det står och tjuter?!
    Tror ni att det er omgivning tycker att det konstanta jävla oljudet är roligt att lyssna på?!
    Gör larmet någon som helst verkan om du inte ens märker när det sätts igång?!
    Om du hör ett larm, antar du inte då att det KAN vara från DIN bil?!

*Arg och JÄVLIGT trött*

• Svar på tråden Varför ha ett billarm om du ändå inte kommer höra när det tjuter?!?
  • Jasusu

Har du försökt få tag på ägaren?

• Jasusu

Ägarna kanske är bortresta?

• Fidelis ad urnam
    Jasusu skrev 2010-07-26 09:41:28 följande:
    Har du försökt få tag på ägaren?
    Nej, jag har inga planer på att gå ut i regnet för att se nummerskylten på bilhelvetet!
    Jag är på tok för dåligt humör, på tok för lite påklädd och allmänt jävla pissed off!
    Jag har hittat en plats i lägenheten där helvetet inte hörs allt för mycket, men det är svårt att sova på köksbordet.
  • KattSvansen

En fråga jag också undrar över Skrikandes

• Fidelis ad urnam
    Jasusu skrev 2010-07-26 09:42:00 följande:
    Ägarna kanske är bortresta?
    Men skulle inte det vara helt jävla underbart?!
    Hur lång tid tar det för ett larmhelvete att döda batteriet i en biljävel?!
  • Impega

Ett billarm som tjutit i 8 timmar? Inte så kul alls... O det måste verkligen vara fel på larmet eftersom de ska sluta tjuta efter en stund.

• Fidelis ad urnam

Och det är inte bara denna biljävels larmhelvete jag har retat mig på under årens lopp.
    Vi hade en bil som stod på br-föreningens parkering (det är en parkering på innergården och alla br-föreningens lägenhet ligger som i en fyrkant runt denna parkering) som hade någon form av elfel. Larmet gick igång i tid och otid och tror ni ägarna kom ut och stängde av det om det gick igång mitt i natten?
    Där visste jag vilka ägarna var och de fick sig en redig utskällning och deras ursäkt om elfel gick inte hem då man inte ställer en bil med ett fel som gör att larmet går i gång i tid och otid på en parkering mitt mellan massa hus!!!
    De fixade bilhelvetet omgående och nu är bilen tyst.

• Fidelis ad urnam
    Impega skrev 2010-07-26 09:45:52 följande:
    Ett billarm som tjutit i 8 timmar? Inte så kul alls... O det måste verkligen vara fel på larmet eftersom de ska sluta tjuta efter en stund.
    Ja men eller hur?! Visst ska fanskapet tystna efter en stund?!
  • Impega
    Fidelis ad urnam skrev 2010-07-26 09:47:13 följande:
    Ja men eller hur?! Visst ska fanskapet tystna efter en stund?!
    Ja det ska det... vet själv när hundarna satt igång larmet typ när man är inne o handlar... då är det oftast tyst när man kommer ut och bara blinkerna står och lyser.
  • Michaeala

Det är så svårt o veta om det är ens egen bil också eftersom alla billarm låter identiskt.. Är säkert menat att skrämma tjuven i första hand..

Jag hatar också detta fenomen btw ^^ Höll på o bli tokig på en bil, jag ringde fastighetsbolaget och klagade. De tog kontakt med ägaren och sedan blev problemet löst!

Svar på tråden Varför ha ett billarm om du ändå inte kommer höra när det tjuter?!?