• LinaJo83

Att sälja på Tradera...

Är det någon här som har erfarenhet av att sälja på Tradera?
    Vi håller på att röja lite här hemma o har lite saker som vi funderar på att sälja där.
    Det jag undrar är hur ni gör med kontonumret? Om ni väljer att pengarna ska överföras dit!? Ger ni ut erat riktiga kontonr eller hur gör ni? Känns lite vanskligt att ge ut sitt lönekonto till någon okänd....

• Svar på tråden Att sälja på Tradera...
  • k girl

Jag har alltid fått kontonummer när jag har handlat på tradera, vad skulle man göra med det menar du?

• LinaJo83
    k girl skrev 2010-07-26 10:12:50 följande:
    Jag har alltid fått kontonummer när jag har handlat på tradera, vad skulle man göra med det menar du?
    Jo det har jag oxå fått... men är det lönekontot då? Man kan väl göra tillfälliga konton på banken som är tomma som man bara får in pengarna på o sen för man själv över det på sitt lönekonto... men funderar på om det är nödvändigt!? Eller det kanske inte är något farligt att ge ut länekontot... jag är inte så haj på det där...
  • Solian

Jag har både sålt och köpt saker på Tradera och det brukar fungera utan större problem.

När jag säljer så har jag ett speciellt konto, typ löne/transaktionskonto, som jag bara använder vid Tradera-affärer. Detta kontonummer lämnar jag till köparen. När han/hon betalat in pengarna för affären på detta konto så för jag över pengarna till mitt vanliga lönekonto, så mitt Tradera-konto är i princip alltid tomt.

Nödvändigt är det väl inte att göra såhär, men jag tycker det känns bäst för mig.

Vill man ha ett nytt konto så är det bara att säga till sin bank. Inget krångligt alls.

• Muskel

Paypal är kanon när man väl fixat ett konto.

Kan vara lite svårt i början att förstå Paypal men när man väl har fixat ett konto på Paypal så är kontots E-Mail som man loggar in med det E-Mail du betalar med till den sidan som man vill köpa varan i från.
    Sedan kan folk skicka pengar till dig till ditt E-Mail på Paypal.

Så ditt Paypal konto är knutet till ditt visa kort och ditt visa kort till ditt bankonto så du kan se alla köp på ditt bankonto från Paypal sedan får du så klart uppgifter om vilka köp som har gjorts på ditt Paypal konto med och kvitto.

Paypal är mycket vanligt i USA sedan finns det en del webbshopar som kör med Paypal.
    http://www.damkläder.co.cc/

Så om du inte förstår hur man skapar ett Paypal konto hoppas jag det här har hjäpt dig. 

• soulfly83

Jag har varit säljare/köpare på Tradera i tio år nu, och det har fungerat hur smidigt som helst.
    Instämmer med föregående tips i tråden, öppna ett separat konto där det inte kommer in pengar förutom auktionspengarna, då har du full kontroll och kan överföra pengarna till ditt "vanliga" konto när du vill.
    Lycka till!

Svar på tråden Att sälja på Tradera...