• Anonym

Varför i H*lvete har han inte fått sin lön?!

Min sambo jobbar på HSB! Och han har inte fått sin lön idag, när man ska ha fått den. Jag ringde dit nu precis och pratade med hon som är ansvarig på lönekontoret. Hon sa att det var mycket märkligt att han inte fått den (hon såg de på någon dator) och att hon skulle titta på det och sen ringa upp mig. Men är det inte jävligt märkligt att ett seriöst företag som HSB "glömmer" att betala ut en lön? Jag blir tokig. Vi har massa räkningar som ska va betalda idag.

• Svar på tråden Varför i H*lvete har han inte fått sin lön?!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-26 11:23:23 följande:
    Min sambo jobbar på HSB! Och han har inte fått sin lön idag, när man ska ha fått den. Jag ringde dit nu precis och pratade med hon som är ansvarig på lönekontoret. Hon sa att det var mycket märkligt att han inte fått den (hon såg de på någon dator) och att hon skulle titta på det och sen ringa upp mig. Men är det inte jävligt märkligt att ett seriöst företag som HSB "glömmer" att betala ut en lön? Jag blir tokig. Vi har massa räkningar som ska va betalda idag.
    Jo sånt kan vara irriterande, men det är ju trots allt människor som jobbar med sånt och människor är ju inte felfria... Ni får nog lönen men kanske nån dag för sent.
  • SunnyBunny

Har hänt mig med, som tidigare skrev mänskligt och göra misstag och data kan strula. Men ni har rätt och få lönen i hand, check eller liknande den dagen som den skulle ha varit inne på kontot om ett misstag händer. Jag fick det i alla fall. Hoppas det löser sig!

• Shorona

Min make hade liknande problem en gång, fast det var inte jobbet som hade gjort fel. Dom hade betalat ut som dom skulle. Det var banken som höll på pengarna. Vet inte varför. Detta var vid jul för några år sen. Han ringde banken(Nordea) och då sa dom att dom hade rätt att hålla på pengarna. Han frågade varför men fick inget svar. Han sa att om han inte fick svar på varför skulle han byta bank. Då släppte dom in pengarna på hans konto. Men han fick inget svar på varför så han bytte bank direkt.

Ring och kolla med eran bank?

• Echidna

Låter ju konstigt att ts man inte fått sin lön än och att banken kan hålla lönen bara sådär "utan orsak". Hoppas det löser sig snarast för ts!

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • SunnyBunny
    Shorona skrev 2010-07-26 11:49:09 följande:
    Min make hade liknande problem en gång, fast det var inte jobbet som hade gjort fel. Dom hade betalat ut som dom skulle. Det var banken som höll på pengarna. Vet inte varför. Detta var vid jul för några år sen. Han ringde banken(Nordea) och då sa dom att dom hade rätt att hålla på pengarna. Han frågade varför men fick inget svar. Han sa att om han inte fick svar på varför skulle han byta bank. Då släppte dom in pengarna på hans konto. Men han fick inget svar på varför så han bytte bank direkt.

Ring och kolla med eran bank?
    Vilket skitsnack! En bank kan inte ha rätt och hålla lön så! Undras om de skulle acceptera att man ringde dem och sa att man höll deras pengar om man skulle betala lån elller liknande HA!
  • Teskedsmamman

Det är många moment i en löneutbetalning och om man missar tider så kan lönen bli försenad. Jag har själv dribblat bort en lön 2 dagar för en hel fabrik! Det är skitlätt!

Det är jätteenkelt att säga att det ser ut som det ska och man ska kolla upp det och återkomma, tills man kommit på en ursäkt som låter trovärdig

3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Anonym

Man kanske ska ta ett djupt andetag och tänka på att det är en människa det handlar om. Det är väl inte alls säkert att någon "glömt bort" att betala, men misstag händer väl?

Hur skulle du vilja bli bemött TS om du gjorde något fel på din arbetsplats eller något gick snett utan att det var ditt fel? Fundera på det.

• Anonym

Hon sätter in lönen idag och det är de viktigaste, hur många bankdagar brukar de ta?

• Teskedsmamman
    Anonym skrev 2010-07-26 13:05:02 följande:
    Hon sätter in lönen idag och det är de viktigaste, hur många bankdagar brukar de ta?
    minst 2 får man nog räkna med... om hon inte gör en direktinsättning då kan den finnas i em eller imorgon
    3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • FreeForAll

Varför ringde du? Borde inte din man prata med sin arbetsgivare själv?

Det ante mig.
  • Shorona
    SunnyBunny skrev 2010-07-26 11:54:49 följande:
    Vilket skitsnack! En bank kan inte ha rätt och hålla lön så! Undras om de skulle acceptera att man ringde dem och sa att man höll deras pengar om man skulle betala lån elller liknande HA!
    Dom förlorade en kund iaf. Killen försökta släta över hela grejen med att sätta in pengarna direkt på kontot men han kunde/ville fortfarande inte ge ett svar på varför dom gör så. Han kunde/ville inte heller svara på att dom aldrig har gjort så innan men att dom gjorde så då, dagen innan julafton.
    ♥Niclas 061103 ♥Linus 091110
  • Anonym (kanske...)

Det kanske är din sambo som bett att få förskott på lönen av någo anledning, tidigare. Men så vile han inte berätta för dig att han gjort det, och när du ringde hans jobb ville dodm ge din sambo en chans att berätta för dig. Ta ett snack med din sambo...

• Anonym
    FreeForAll skrev 2010-07-26 14:48:13 följande:
    Varför ringde du? Borde inte din man prata med sin arbetsgivare själv?
    För han jobbar? Jag är hemma. 
  • Anonym

D

Anonym (kanske...) skrev 2010-07-26 15:02:39 följande:
    Det kanske är din sambo som bett att få förskott på lönen av någo anledning, tidigare. Men så vile han inte berätta för dig att han gjort det, och när du ringde hans jobb ville dodm ge din sambo en chans att berätta för dig. Ta ett snack med din sambo...
    Mm, tråkigt att du har en kille som ljuger för dig då eftersom att du drar sådana slutsatser. Han skulle haft anställning ifrån den 5 juli egentligen men fick börja en månad tidigare. Så därför hade inte lönen kommit. Min sambo ljuger inte för mig.
  • Anonym (suck)

Han är inte den enda det strular för denna månad..

Nu jobbar inte min man på samma företag..
    Såg på hans lönespec att hans arbetsgivare har betalat ut hans lön till fel konto 2 månader med
    denna månad. Han har jobbat för den här arbetsgivaren förut och då har de sparat hans gamla kontonumer.
    Bara det att vi bytt bank och kontonumer sen dess.
    Förra månaden kom pengarna till oss på lönedagen, men nu har vi inte sett röken av dom.
    Ändå har han skrivit sitt nya numer på nya kontraktet..

Nu måste HAN jaga runt bankerna och försöka lösa detta..
    Hade varit enkelt att bara åka till banken och hämta pengarna, då det visat sig att det gamla kontot
    inte alls är nedstängt som vår nya bank hävdat och vi har skrivit papper på att de skulle avsluta det åt oss.
    Men detta är en fristående bank och vi måste åka 13 mil till närmaste bank för att hämta ut lönen isåfall.
    Men då tänker inte arbetsgivaren stå för heldagslön..
    Dåligt att vi ska drabbas av deras slarv sen att de inte kan skicka över lönen rätt och ta tillbaka den som
    skickats fel...

• Anonym
    Anonym (suck) skrev 2010-07-26 15:17:37 följande:
    Han är inte den enda det strular för denna månad..

Nu jobbar inte min man på samma företag..
    Såg på hans lönespec att hans arbetsgivare har betalat ut hans lön till fel konto 2 månader med
    denna månad. Han har jobbat för den här arbetsgivaren förut och då har de sparat hans gamla kontonumer.
    Bara det att vi bytt bank och kontonumer sen dess.
    Förra månaden kom pengarna till oss på lönedagen, men nu har vi inte sett röken av dom.
    Ändå har han skrivit sitt nya numer på nya kontraktet..

Nu måste HAN jaga runt bankerna och försöka lösa detta..
    Hade varit enkelt att bara åka till banken och hämta pengarna, då det visat sig att det gamla kontot
    inte alls är nedstängt som vår nya bank hävdat och vi har skrivit papper på att de skulle avsluta det åt oss.
    Men detta är en fristående bank och vi måste åka 13 mil till närmaste bank för att hämta ut lönen isåfall.
    Men då tänker inte arbetsgivaren stå för heldagslön..
    Dåligt att vi ska drabbas av deras slarv sen att de inte kan skicka över lönen rätt och ta tillbaka den som
    skickats fel...
    Fyfan vad dålig stil. Jag blir så trött på allt klydd. Man fyller i papper, dom ger sitt ord på att det ska vara så som man förväntar sig att det ska vara.

Det är alltid sånt här klydd för oss. Han har också varit anställd hos hsb innan och då klyddade dom också av någon anledning hade inte hans chef skickat in tidsrapporten. Jag förstår inte.

Tycker att man borde väl ändå ha lite bättre koll på saker och ting. Jättedåligt av dom att inte skicka över lönen rätt och ta tillbaka den som skickats fel. Det är ju inte ert ansvar..

Som tur är så löste de sig för oss idag, ska bli spännande att se när pengarna trillar in bara.. hmm..
  • Anonym (suck)
    Anonym skrev 2010-07-26 15:22:13 följande:
    Fyfan vad dålig stil. Jag blir så trött på allt klydd. Man fyller i papper, dom ger sitt ord på att det ska vara så som man förväntar sig att det ska vara.

Det är alltid sånt här klydd för oss. Han har också varit anställd hos hsb innan och då klyddade dom också av någon anledning hade inte hans chef skickat in tidsrapporten. Jag förstår inte.

Tycker att man borde väl ändå ha lite bättre koll på saker och ting. Jättedåligt av dom att inte skicka över lönen rätt och ta tillbaka den som skickats fel. Det är ju inte ert ansvar..

Som tur är så löste de sig för oss idag, ska bli spännande att se när pengarna trillar in bara.. hmm..
    Ja det är helt otroligt vilka pulver det finns där ute..
    Vi måste till banken idag innan dom stänger, så han måste hem och till banken här
    så att de kan ringa hans andra bank och ja.. försöka lösa det.. så det blir på håret..
    Han slutar 16.40, tar 1 timme att komma hem utan köer och banken stänger 18..
    Bara hålla tummarna att han hinner.. för inga pengar har kommit in här inte =(
    Som tur är får jag en liten peng imorgon från fk.. då kan man iallafall handla mat och blöjor..
    BB gick ju till tidiga räkningar, hade ju räknat med att få lönen i tid =/
Svar på tråden Varför i H*lvete har han inte fått sin lön?!