Anonym (suck) skrev 2010-07-26 15:17:37 följande:
Han är inte den enda det strular för denna månad..
Nu jobbar inte min man på samma företag..
Såg på hans lönespec att hans arbetsgivare har betalat ut hans lön till fel konto 2 månader med
denna månad. Han har jobbat för den här arbetsgivaren förut och då har de sparat hans gamla kontonumer.
Bara det att vi bytt bank och kontonumer sen dess.
Förra månaden kom pengarna till oss på lönedagen, men nu har vi inte sett röken av dom.
Ändå har han skrivit sitt nya numer på nya kontraktet..
Nu måste HAN jaga runt bankerna och försöka lösa detta..
Hade varit enkelt att bara åka till banken och hämta pengarna, då det visat sig att det gamla kontot
inte alls är nedstängt som vår nya bank hävdat och vi har skrivit papper på att de skulle avsluta det åt oss.
Men detta är en fristående bank och vi måste åka 13 mil till närmaste bank för att hämta ut lönen isåfall.
Men då tänker inte arbetsgivaren stå för heldagslön..
Dåligt att vi ska drabbas av deras slarv sen att de inte kan skicka över lönen rätt och ta tillbaka den som
skickats fel...
Fyfan vad dålig stil. Jag blir så trött på allt klydd. Man fyller i papper, dom ger sitt ord på att det ska vara så som man förväntar sig att det ska vara.
Det är alltid sånt här klydd för oss. Han har också varit anställd hos hsb innan och då klyddade dom också av någon anledning hade inte hans chef skickat in tidsrapporten. Jag förstår inte.
Tycker att man borde väl ändå ha lite bättre koll på saker och ting. Jättedåligt av dom att inte skicka över lönen rätt och ta tillbaka den som skickats fel. Det är ju inte ert ansvar..
Som tur är så löste de sig för oss idag, ska bli spännande att se när pengarna trillar in bara.. hmm..