• M C Catta

Lärare, vad tjänar ni?

Som rubriken lyder, vad tjänar ni lärare?

Ange gärna var i landet ni jobbar, hur länge ni har jobbat, vilken examen ni har samt vilka åldrar/ämnen ni har.

Skriv gärna också hur ni fått en bra lön, om ni har det :)

• Svar på tråden Lärare, vad tjänar ni?
  • Anonym (Fsk)

Förskollärare i Storstockholm, utex sedan två år tillbaka. 24.000kr.

Ts. vad tjänar du själv? Det är förmodligen fler som kommer svara, om du börjar med att skriva vad du har

• Anonym (Emmapemma)

Utbildning sv/so 4-9 vilket då var 4,5 år på högskolan. Tog examen 2005 och har 24800 i lön på mellanstadiet i 08-området. 

• Anonym (Emmapemma)

Just det, har varit föräldraledig två av läsåren däremellan också.

• M C Catta
    Anonym (Fsk) skrev 2010-07-26 16:18:12 följande:
    Förskollärare i Storstockholm, utex sedan två år tillbaka. 24.000kr.

Ts. vad tjänar du själv? Det är förmodligen fler som kommer svara, om du börjar med att skriva vad du har
    Ja, just det :) Hade jag varit klar och haft ett jobb så hade jag helt klart svarat Men så är det tyvärr inte.. Jag har ett år kvar till en examen för grundskolans senare år med inriktningarna svenska och specialpedagogik (ämnesbehörighet i svenska för gymnasiet). Om jag läser en termin till antingen statsvetenskap eller spec.ped kan jag välja på att plocka ut antingen ett undervisande ämne till eller en gymnasielärarexamen. Hmm.. Krångligt, jag vet. Blir så när man byter inriktning mitt i utbildningen och så..

Jag jobbar dock som elevassistent på en kommunal högstadieskola och tjänar ca 115 kr/tim vilket borde ge 18 500 i månaden vid heltid.. 
  • MarieF

Tog ut examen juni 2004.
    Lärare mot tidigare åldrarna och har inriktning specialpedagogik.
    Började på Barn och ungdomsneurohabiliteringen i Härnösand 2004 fick då 19.000
    2005 fick jag jobb på gymnasiesärskolan i Sundsvall fick då 19.500 den lönen har ökat till 23.500 har nytt lönesamtal i augusti, men är tjänstledig ett år from maj och jobbar som projektsamordnare och lärare för ett ungdomsprojekt i Timrå kommun, har 27.000/mån

• Anonym (¤¤¤)

Gymnasielärare på friskola, utbildad gymnasielärare i samhällskunskap och religion. Tog examen 2008 (vt). Tjänar 26.000 i månaden och jobbar i mellanstor stad

• Anonym

24 300 kr - 6 år som lärare/mentor 7-9 i en liten stad (ca 8 000 inv.)

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-26 20:45:45 följande:
    24 300 kr - 6 år som lärare/mentor 7-9 i en liten stad (ca 8 000 inv.)
    Nej, 5 år ska det vara. Ska tillägga att jag är man också.
  • Anonym

jobbar inom särskolan 29.000 kr  som lärare. ingångs lön 23.900 ( 2002)  i gränskommun till göteborg.
    har specialpedagogisk påbyggnad på grunskollärare 1-7 MA / No

Svar på tråden Lärare, vad tjänar ni?