• HelenaH

När brukar barn lära sig klappa händerna?

Bara nyfiken på när ditt barn lärde sig klappa händerna? Medvetet alltså?
    Bara kom o tänka på frågan eftersom min lilla tjej lärde sig det för ett tag
    sen o det har fortfarande nyhetens behag!
    Hennes favvo-sång just nu? Jodå; "Klappa händerna när du är riktigt glad" går på repeat här hemma!!

• Svar på tråden När brukar barn lära sig klappa händerna?
  • Bella06

Min tjeja lärde sig det för några veckors sen när hon va drygt 7 månader...
    Vad som är "normalt" vet jag inte!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
  • MissLillan

Ungefär i samma veva när de lär sig krypa.... 

• pyretochbönan0809

Min tjej började åla vid 6,5 månad och krypa vid 9 månader men klappar fortfarande inte händerna vid 11,5 månader. Hon slår ihop saker så det är inget problem iaf

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • Ragnar

Var på 10 månaderskontroll här om dagen och fick frågan om lillan klappar händer. När jag sa nej såg sköterskan riktigt förvånad ut. Så vi gick hem och övade. Tre dagar senare klappar hon händer för fullt.

• ELLEoClara

Runt 8-9 mån klappade min tjej händerna.

• Linn 80

Min första runt 8mån i samma veva som han kröp
    Min andra kröp 6.5mån men började klappa händer vid 1år

• ploten

Första barnet var 8 månader när han klappade händerna, ungefär samtidigt som han började krypa.

Andra barnet var dryga 8 månader när hon började klappa händerna, men kröp vid dryga 7.

• ploten

Just det, glömde. Dottern som nu snart är ett år klappar händerna så fort hon hör "Klappa händerna när du är riktigt glad", "När kråkorna klappar takten" eller "Vi gick in i en affär...(klappa-händer-affär)" på storebrors cd-spelare, och när vi går under en viadukt på gångvägen - för då vill hon att vi ska klappa händerna så att det ekar!

• sugarsnap

Min son har precis lärt sig att klappa händerna och han är 14 månader. Redan vid 10 månaders-besöket hos BVC frågade sköterskan om han kunde klappa och verkade lite förvånad över att han inte kunde det men kommenterade det inte vidare. Sen tror jag säkert att han hade lärt sig tidigare om vi hade lagt manken till, det är först nu som vi medvetet försökt lära honom att klappa.

• vittra

Dottern var över året innan hon klappade händerna ordentligt
    Krypa gjorde hon däremot vid 8 mån så vet inte riktigt vad det skulle finnas för samband däremellan?

• LillaFlingan

7½mån var vår son när han började klappa händerna!  (han började åla 3v efter det och 2v till så kröp han, reste sig mot möbler och gick utefter dem, kunde sätta sig upp själv osv)..

• pyretochbönan0809

Lilltjejen härhemma som är 11,5 månader är inte ALLS intresserad Tror det kommer att komma på dagis

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • sjl89

Alicia klappade händerna första gången för nån månad sen, var då 8 månader :)

Svar på tråden När brukar barn lära sig klappa händerna?