• 83an

Scandic hotell

Hur är Scandic-hotellen???
    Är många slitna eller håller de ok stadard?

Kollade lite på priserna och oj vad det skiljer sig.
    Men funderade på Scandic Skogshöjd i Södertälje, de hade rum för 579:-/natt.

Men jag vill ju att det ska vara fräscht med bra service och fin frukost.
    Brukar de ha bra frukost???

• Svar på tråden Scandic hotell
  • Stårschan

Scandic brukar hålla en mycket bra standard. Du kanske (som jag gjorde förut) tänker på Scandic som sunkiga motell längs de stora vägarna - sjaskiga lastbilshak med sliten 80-talsinredning. Det var förr. Nu är Scandic mycket högt upp på listan över fräscha, moderna hotell. (Och nej, jag jobbar definitivt inte åt dem) Frukosten brukar vara riktigt bra. Just Skogshöjd i Södertälje vet jag inget om, men jag skulle utgå från att de håller samma standard som resten av kedjans hotell.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • 83an
    Stårschan skrev 2010-07-26 13:17:34 följande:
    Scandic brukar hålla en mycket bra standard. Du kanske (som jag gjorde förut) tänker på Scandic som sunkiga motell längs de stora vägarna - sjaskiga lastbilshak med sliten 80-talsinredning. Det var förr. Nu är Scandic mycket högt upp på listan över fräscha, moderna hotell. (Och nej, jag jobbar definitivt inte åt dem) Frukosten brukar vara riktigt bra. Just Skogshöjd i Södertälje vet jag inget om, men jag skulle utgå från att de håller samma standard som resten av kedjans hotell.
    Ja det är vä lite åt det hållet jag tänker på...
    Men så bra att de blivit bättre med åren då
  • Virriga Vera

Att priserna är så olika beror på hotellens placering och standard. De som är dyrast är de som ligger centralt och har en hög standard.

• 83an
    Virriga Vera skrev 2010-07-26 13:31:01 följande:
    Att priserna är så olika beror på hotellens placering och standard. De som är dyrast är de som ligger centralt och har en hög standard.
    Jo men så tänkte jag med. Och det var därför jag började undra varför detta var så mycket billigare. Men det måste ju bara ha med att det ligger i Södertälje att göra. Tänkte först om det var sämre och låg i Södertälje och att det var det som spelade in.
  • Stårschan

Sen är det ju också enorm skillnad på vad ett hotellrum kostar måndag-torsdag när det är vanliga arbetsveckor, och vad de reas ut för på helger och under semestern.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Virriga Vera
    83an skrev 2010-07-26 14:18:30 följande:
    Jo men så tänkte jag med. Och det var därför jag började undra varför detta var så mycket billigare. Men det måste ju bara ha med att det ligger i Södertälje att göra. Tänkte först om det var sämre och låg i Södertälje och att det var det som spelade in.
    Ett Scandichotell med lägre standard är fortfarande helt ok. Det är inte dåligt alls.
  • SIN74

Scandic Skogshöjd är helt ok. Fint Spa. Hade ingen rolig middagsmat när vi var där men fy attan vilken suverän libanesisk restaurang vi hittade istället.

• 83an
    SIN74 skrev 2010-07-26 15:13:06 följande:
    Scandic Skogshöjd är helt ok. Fint Spa. Hade ingen rolig middagsmat när vi var där men fy attan vilken suverän libanesisk restaurang vi hittade istället.
    Åh så bra med ngn som varit där
    Vi ska inte käka där... bara frukosten (och den måste vara bra )
    Oki vad hette denna restaurang då???
  • jamila2000

Har ej bott på scandic förut men ska det mellan ons-tors dock i jönköping.
    Min mamma och pappa brukar bo på scandic när dom ute och reser och enligt henne
    ska dom ha bra frukost buffe hon räknade upp olika gröter olika sorts flingor varmrätter tex äggröra flera olika brödsorter olika sorters pålägg och frukt.

Har du ica kort så får du 20%rabatt om du bokar online

• 83an
    jamila2000 skrev 2010-07-27 10:41:13 följande:
    Har ej bott på scandic förut men ska det mellan ons-tors dock i jönköping.
    Min mamma och pappa brukar bo på scandic när dom ute och reser och enligt henne
    ska dom ha bra frukost buffe hon räknade upp olika gröter olika sorts flingor varmrätter tex äggröra flera olika brödsorter olika sorters pålägg och frukt.

Har du ica kort så får du 20%rabatt om du bokar online
    Oki så bra.

Har inte ica-kortet
    Måste det visas upp när man checkar in oxå tror???
  • SIN74

Kommer inte ihåg namnet på restaurangen men den ligger nere vid vattnet. Om man går ner till centrum med ryggen mot hotellet så ligger det ganska långt åt höger. Det syns knappt att det är en restaurang där.
    Frukosten var inte illa men inte den allra bästa vi varit på.

• MammaAmy

jag och sambon var på  scandic för alla hjärtans dag i år...de va första besöket där....och vi blev ganska nöjda med rummet....men supernöjda med frukosten...den var nog det bästa...;)

kram!

• Mandel

Jag gillar scandic. Helt okej rum, bra frukostar, barnvänligt, bra parkeringsmöjligheter osv.

Det sämsta scandichotell jag bott på var norra Gävle. Det rum vi hade behövde renoveras, men restaurangen osv var fräscht.
    I Stockholm så gillar jag Scandic Alvik. Fräschare än Sergel Plaza och billigare!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • t0va

Det varierar lite, finns endel "sämre" scandic men de flesta har helt ok standard även de som har lägre priser. Frukosten brukar vara kanon hur som hellst, tror inte jag bott på något scandic där frukosten varit dålig, däremot på andra kedjor som man funderat på om man själv ska gå ut i köket och fixa frukosten. 

Min pappa hade massa gratisnätter på scandic genom sitt jobb så vi har spenderat många nätter på olika hotell på semestrarna,  inte helt fel :)  Så nu när jag är större så har det blivit av ren vana att fortsätta köra på den kedjan. 

Just detta har jag aldrig varit på så jag vet inte om standarden där. 

• hotten

vi bor ofta p´å scandic, frukosten har alltid varit bra.
    priserna varierar väldigt på samma hotell oxå, bodde nu i sthlm å bokade tidigt samt 3 nätter på rad för rabatt.. kostade 709,-.. 2 veckor senare hade samma rum kostat 1500.- natt..

inga höjdar 5 stjärniga men rena frächa, bra frukost, ofta bra parkering då de ofta ligger lite sämre till.

• 83an

Får testa Scandic en annan gång. Det kommer bli 2 nätter på Elite Hotel Marina Plaza i Hbg (vårt favvohotell) istället
    Men tack för alla svar...

Svar på tråden Scandic hotell