• Kreativ

Findus Crispies (fisk)

Det står bara att det innehåller fiskkött.... är det okej att äta Crispies som gravid då? Det står ju inte VAD det är för fisk..

• Svar på tråden Findus Crispies (fisk)
  • neffi

hallo min man är findus arbetare ....det är torsk i findus crispies och dom e jättegoda så njut av dom du

• Skalman1

Panerad fisk som fiskpinnar och dyl är ok att äta enl livsmedelsverkets sida och crispies är ju panerad fisk. Skulle gissa att det innehåller torsk och/eller sej då det är det vanligaste.
    Annar brukar där ju finnas mail och tel till nån konsumentupplysning på förpackningarna hör med dem.

• Kreativ

ja jag har mskickat mail till findus men inte fått svar. Vet att panerad fisk är okej, men blev ändå osäker när det bara stod "fiskkött". Men då äter jag och njuter då! Crispies är ju ruskigt gott!!!!

Tack för era snabba svar

• lata kocken Johanna

men läs på slv!!!

där står det klart och tydligt att industriellt producerade fiskprodukter är helt OK....

• Kreativ

lata kocken - det står så mycket på den sidan att man blir snurrig. Stör du dig på att det frågas här, behöver du vare sig läsa eller svara.

• lata kocken Johanna

mer än häften som står på slv är ju sånt som är OK

och det är en väldigt bra sida - stör mej inte på att det frågas
    utan tycker det är väldigt synd att så få verkar läsa på slvs sida och sätta sig in i vad det verkligen står där...
    Utan kunskaper kan man inte använda det sk sunda förnuftet och sålla i andras råd och kunskaper kan man få mängder på slv

• Lola Jämtland

Exakt lata kocken!! Exakt!

Svar på tråden Findus Crispies (fisk)