• längtande

Hur många novaluzid tuggtabletter kan man ta per dygn??

Det står bara 1-2 tabletter vid tillfälliga besvär men inte hur många man får ta per dag..
    Nu menar ju inte jag att jag knaprar dom men igår  tod jag 1 med några timmars mellanrum..

Hur många tar ni mot halsbrännan??
    Är nu bara intresserad av svar gällande Novaluzid=)

• Svar på tråden Hur många novaluzid tuggtabletter kan man ta per dygn??
  • Jezamine

Se förpackningen.

Avstängd tills vidare
  • längtande
    Jezamine skrev 2010-07-26 15:10:44 följande:
    Se förpackningen.
    Har läst på förpackningen och där står bara 1-2 tabletter men låter väldigt lite per dygn??
    Läser man på alvedon står det typ max 8 per dygn
  • lia76

Ta 1-2 tabletter vid tillfälle.
    Sen får du väl knapra hur många tillfällen du vill under dagen.
    Men ger sej inte halsbrännan om du ätit vid typ 4 tillfällen så tycker jag du ska testa något annat.
    Då kanske det inte är halsbränna du har 

(=
  • Jezamine

Det står vid besvär.Men ring apoteket o fråga el sjujkvården.

Avstängd tills vidare
  • längtande
    lia76 skrev 2010-07-26 15:16:29 följande:
    Ta 1-2 tabletter vid tillfälle.
    Sen får du väl knapra hur många tillfällen du vill under dagen.
    Men ger sej inte halsbrännan om du ätit vid typ 4 tillfällen så tycker jag du ska testa något annat.
    Då kanske det inte är halsbränna du har 
    Jo det är garanterat halsbränna.Är i v.29 och hade precis likadant när jag var gravid med sonen.
    Novaluzid funkade kanon då men kommer inte ihåg hur många jag tog då..
  • längtande

Kan ju uppdatera om någon annan är nyfiken för jag ringde läkemedelsverket och de sa att det är ingen fara att äta flera per dag. Fanns i princip ingen maxdos..men typ 3-4 gånger per dag är vanligt att man äter..
    Så nu kan man vara lugnSkrattande

• lia76
    längtande skrev 2010-07-26 15:25:30 följande:
    Kan ju uppdatera om någon annan är nyfiken för jag ringde läkemedelsverket och de sa att det är ingen fara att äta flera per dag. Fanns i princip ingen maxdos..men typ 3-4 gånger per dag är vanligt att man äter..
    Det jag förstod.
    Har för mej jag fick knapra hur många jag ville när jag hade dem. Likaså med novalucol. 
    Jag fick några tabletter av en jobbarkompis som åker till Canada varje sommar.
    Thumbs tror jag de hette. De är kanon och är mycket bättre än novalucol eller novaluzid, samarin osv.
    Tycker det är synd att de inte sälja här dock. Goda är de också
    (=
  • pingvin88
    längtande skrev 2010-07-26 15:25:30 följande:

Det är en gammal tråd ser jag, men tusen tack för svaret ändå! 

/ En som knaprar för fullt och undrar samma sak.

• gumman 1

Ta omeprazol × 1/dag så minskas magsyran något och halsbrännan blir lite mindre påtaglig. Sedan kan man ju knapra novaluzid oxå vb.

Svar på tråden Hur många novaluzid tuggtabletter kan man ta per dygn??