• Aviana

Hur f*n ska ett foglossningsbälte sitta?

Jag har fått dra fram mitt, minst en meter långa foglossningbälte, för det är verkligen illa. Dock undrar jag om det finns någon som kan visa bild på hur det ska sitta när det är på, och vart man ska placera det? Jag vill inte att det ska sitta och trycka på magen så jag får ont, men sätter jag det längre ner så trycker det upp och ner allt fett så det blir fruktansvärt fult i kläder och sådär. Plus att magen får en konstig form :s Sen där bältet går "omlott" blir det ju en liten knuta och det kommer göra ont om den får trycket från kläder på sig. Ja, det är en del problem att reda ut, så snälla hjälp mig. Mitt hormonella humör gör snart att jag klipper sönder bandet och drar ut ungen för hand!

• Svar på tråden Hur f*n ska ett foglossningsbälte sitta?
  • Tifan

har du ett som är resår hela eller hur det det ut?

för mitt så är det kardbore bands fästning fram med en röd sömm som ska sitta vid blygbenet o sen korsar du ändarna bak vid fogen o sen spänner åt det så mycket som du behöver.

• Millis79a

Köpte o testade m foglossningabälte men jag som du går ont i nedersta bebismagen av det! Min läkare sa att det inte är ovanligt o att alla inte kan använda det tyvärr. Jag är nu sjukskriven sen 27/5 till bf 11/9 o använder kryckor o tens apparat.
    Lycka till!!

• Johans Pillerill

Jag fick jätteont i början av mitt. visade sig att jag satte det för högt. Prova att dra ner det en bit om det känns skönare...

Jag har ett sånt med kardborre som ska korsas i ryggen...

• Aviana

Sitter här med min iphone och vet inte hur man citerar inlägg.. Alla verkar dock ha erfarenhet av det bältet jag har, som jag såklart försökt sätta bak och fram :p
    Jag ska försöka prova det igen, men bebisen gillade inte det första gången. Tror han undrade varför i helvete det blev mindre plats helt plötsligt :p

• Konvaljen

Bältet ska sitta över höftbenen, hårt som attan. Börja med att dra det fram, korsa bak i ryggen och spänn åt det fram ovanför blygdbenet. Det ska sitta jättehårt och hålla åt bäckenet, sitter det på magen är det fel.
    För mig har dock bältet aldrig hjälpt, kryckor är det enda som funkar

• Llimen

Precis som alla skriver så ska det sitta så man korsar i bak och spänner i fram. Det ska vara långt ner så att det sitter över benet, inte mjukdelarna och fostret.
    I instruktionerna står det dessutom att man ska ha det utanpå kläderna. Jag antar att det är för att det inte ska skava direkt mot huden eller bli punkter med mycket tryck för att något sitter hårt utanpå. Jag har därför mitt utanpå byxorna under ett långt linne eller liknande. Har jag klänning eller tunika på mig har jag helt sonika snott ett par boxershorts från sambon för att inte få det mot huden, funkar jättebra!! Ett annat alternativ är att klippa av benen på ett par strumpbyxor/leggins tillräckligt kort för att de inte ska synas så skaver det inte heller.

Angående att det trycker in fläsket så blir det lite bulligt och konstigt, det håller jag med om. MEN för mig är det så värt det eftersom bältet innebär att jag kan jobba och leva normalt!!
    Lycka till.

Svar på tråden Hur f*n ska ett foglossningsbälte sitta?