Viktiga egenskaper hos en man?
Jag har läst i några trådar här om vad tjejer tycker är viktig resp oviktigt hos en man. Så låt oss göra våra egna rangordningar avseende olika attribut och egenskaper. Jag får ju medge direkt när jag tänker efter att jag nog verkar vara rätt ytlig betr mina prioriteringar. Men för mig är ytan viktig för attraktionens skull. Det betyder inte att jag inte värdesätter ett spännande inre och en fantastisk personlighet.
Så vad är viktigt för dig? Rangordna från 1 (viktigast) till 10 och gärna med en kort kommentar efter varje område.
Jag börjar:
1: Han skall vara lång och vältränad:
Minst 1,90, axelbred och vältränad. Inget muskelberg men han skall ta hand om sin kropp.
2: Han skall vara snygg:
Mörkt kortklippt hår och bruna ögon. Symetriska drag i ansiktet och gärna en 3 dagars skäggstubb. Jag måste tända på honom - attraktion är viktigt för mig.
3: Han skall ha ett utmanande och välavlönat jobb och helst vara akademiker:
Han skall tjäna bra med pengar helt enkelt. Precis som jag. Ok? Han skall ha kostym på sig när han jobbar.
4: Han skall rolig och bekväm i sociala sammanhang
Han skall få mig att skratta och trivas i ett rikt gemensam umgänge
5: Bra i sängen och åtrå mig
Jag vill att han ofta skall förföra mig och vara en kreativ, uthållig älskare samt ständigt kåt på mig.
6: Stor kuk
ja ja ja...där kom den Det är inte så mycket för känslan (jag har haft ok sex med normal och t.o.m. små-snoppade) men jag tycker att en välutrustad man är attraktiv och sexig. Jag tänder på det helt enkelt.
7: Han skall vara sportig
Gärna aktiv inom någon idrott - dock ej på elitnivå
8: Han skall ta befälet
Självklart skall han lyssna med mig och låta mig få mitt utrymme men jag ser gärna att han är "beslutsmässig" och drivande på många områden (manligt och attraktivt)
9: Intelligent, påläst och världsvan
Jag vill ha en man som öppnar mina ögon och utmanar mitt intellekt. Någon som ständigt överraskar mig utan att vara en besservisser.
10: Han skall ge mig mitt utrymme och se upp till mig
Som balans till nr 8 så skall jag kunna ha några domäner som är mina i vårt förhållande. Där jag styr och ställer och där han aldrig skulle ta över utan istället underordna sig mig. Han skall se upp till mina färdigheter inom området och berömma mig.
----
Puh: Det här var svårare än jag trodde. Jag inser att jag inte har listat något om händighet eller intresse för bilar och apparater. Antagligen för att det är helt ointressant för mig.
Din tur: