• Anonym (Lina sthlm)

Viktiga egenskaper hos en man?

Jag har läst i några trådar här om vad tjejer tycker är viktig resp oviktigt hos en man. Så låt oss göra våra egna rangordningar avseende olika attribut och egenskaper. Jag får ju medge direkt när jag tänker efter att jag nog verkar vara rätt ytlig betr mina prioriteringar. Men för mig är ytan viktig för attraktionens skull. Det betyder inte att jag inte värdesätter ett spännande inre och en fantastisk personlighet.

Så vad är viktigt för dig? Rangordna från 1 (viktigast) till 10 och gärna med en kort kommentar efter varje område.

Jag börjar:

1: Han skall vara lång och vältränad:
    Minst 1,90, axelbred och vältränad. Inget muskelberg men han skall ta hand om sin kropp.

2: Han skall vara snygg:
    Mörkt kortklippt hår och bruna ögon. Symetriska drag i ansiktet och gärna en 3 dagars skäggstubb. Jag måste tända på honom - attraktion är viktigt för mig.

3: Han skall ha ett utmanande och välavlönat jobb och helst vara akademiker:
    Han skall tjäna bra med pengar helt enkelt. Precis som jag. Ok? Han skall ha kostym på sig när han jobbar.

4: Han skall rolig och bekväm i sociala sammanhang
    Han skall få mig att skratta och trivas i ett rikt gemensam umgänge

5: Bra i sängen och åtrå mig
    Jag vill att han ofta skall förföra mig och vara en kreativ, uthållig älskare samt ständigt kåt på mig.

6: Stor kuk
    ja ja ja...där kom den    Det är inte så mycket för känslan (jag har haft ok sex med normal och t.o.m. små-snoppade) men jag tycker att en välutrustad man är attraktiv och sexig. Jag tänder på det helt enkelt.

7: Han skall vara sportig
    Gärna aktiv inom någon idrott - dock ej på elitnivå

8: Han skall ta befälet
    Självklart skall han lyssna med mig och låta mig få mitt utrymme men jag ser gärna att han är "beslutsmässig" och drivande på många områden (manligt och attraktivt)

9: Intelligent, påläst och världsvan
    Jag vill ha en man som öppnar mina ögon och utmanar mitt intellekt. Någon som ständigt överraskar mig utan att vara en besservisser.

10: Han skall ge mig mitt utrymme och se upp till mig
    Som balans till nr 8 så skall jag kunna ha några domäner som är mina i vårt förhållande. Där jag styr och ställer och där han aldrig skulle ta över utan istället underordna sig mig. Han skall se upp till mina färdigheter inom området och berömma mig.

----

Puh: Det här var svårare än jag trodde. Jag inser att jag inte har listat något om händighet eller intresse för bilar och apparater. Antagligen för att det är helt ointressant för mig.

Din tur:

• Svar på tråden Viktiga egenskaper hos en man?
  • helenvaupptaget
    1. En perfekt pappa
    Han måste ha samma åsikter som mig om barnuppfostran! Att man inte agar och att man uppfostrar barnen med kärlek osv!
    2. Passion
    Om det inte pirrar till i hela mig när våra blickar möts så är det bye bye!
    3. Respekt
    Han ska respektera sånt som han kanske inte håller med om men som är viktiga för mig
    4. Hjälpsam
    Han ska vara hjälpsam mot mig och våra barn
    5. God lyssnare
    Jag pratar något extremt så han måste lyssna
    6. Min bästa vän
    Han måste vara min bästa vän och spendera massa tid med mig
    7. Smart
    Han måste ha hlgt IQ som jag. Nu skäms jag.. Men jag måste ha någon jag kan diskutera med.
    8. Sparsam
    Jag är så slösig med pengar osv så han måste balansera mig
    9. Familjekär
    Han ska gilla att spendera tid med min familj och gärna sin egen med
    10. Modig
    Han måste ha mod min man! Vem ska annars skydda mig hehe!

Allt detta har min man, annars skulel jag aldrig gift mig med han. Han är perfekt i mina ögon!
  • UlletGullet

1. Mognad
    Jag har barn som är allvarligt sjuka och behöver extra omsorg, en man som ska leva med mig måste förstå att mina barn går främst och före allt annat i livet. Det kan bli akut utryckning och då måste han stå pall.

2. Modig
    Jag vill ha någon som kan föra min talan om det behövs, någon som inte alltid förväntar sig att jag ska vara stark (jag är visst en väldans stark individ sägs det)

3. Humor
    Sjuk humor, humor med självinsikt och gärna vansinniga upptåg utan att vara flamsig.

4. Kärleksfull
    En som verkligen älskar mig, hela mig oavsett när på dygnet, hur jag ser ut eller mår behöver jag för att må bra och utvecklas som människa

5. Intelligens
    Han måste matcha mig intellektuellt och inte ge mig alltför lite motstånd å huvudets vägnar.

6. Händig
    Jag är händig och har många idéer däremot är jag väldigt svag pga sjukdom och därför behöver jag någon som kan rycka in där jag inte orkar.

7. Stark
    Samma som ovan

8. Sällskaplig men inte festartypen
    Jag gillar män som tycker om att umgås men inte de som vill ut på party till mitt i natten och komma hemkrypande vid sexsnåret aspackade och med slipsen under hakan. Blääää. :(

9. Lång
    I o f s sägs ju att det mesta över 161,5 cm är långt men jag vill ha stora män med massa, gärna kraftiga armar, lår, lite mage gör ingenting, tunnhårig gör inte heller något, bara han har massa och är lång är jag nöjd!

10. Lokalsinne
    Jag har väldigt bra lokalsinne och retar mig på att leva med någon som inte kan hitta i sin egen bakficka och inte kan läsa en karta, sånt har fått mig både sur o otrevlig tidvis. Våga fråga om du inte hittar typ! :D

• Rumpetroll
    1. Han ska vara kort (165-175cm) och smal.
    Yes, det är vad jag tänder på.

2. Han ska ha långt hår, helst blont. Och ha blå ögon.
    Hårdrockare är att föredra. Det långa håret är nog en fetish jag har.

3. Intelligent!
    Orka med någon som inte kan diskutera och komma på egna lösningar på saker och ting.

4. Bra i sängen.
    Ja vem önskar sig inte en man som är bra i sängen.

5.  Humoristisk.
    Älskar att skratta, vill därför ha en man som kan få mig att le och skratta massor.

6. Blyg!
    Japp gillar blyga killar som är lite mer reserverade och inte är för sociala.

7. Bra på att laga mat.
    Det är en viktig egenskap, mat är gott och något man måste ha. Och vill för den delen inte vara den som alltid måste laga maten hemma.

8. Sparsam.
    Ha ett bra ekonomiskt sinne.

9. Händig/kreativ.
    Kan vara kul om man har nått intresse gemensamt, t.ex att måla/teckna eller bygga ihop saker^^

10. Kärleksfull och känslig.
    Jag vill massvis av kärlek

• helenvaupptaget
    UlletGullet skrev 2010-07-26 15:58:48 följande:
    1. Mognad
    Jag har barn som är allvarligt sjuka och behöver extra omsorg, en man som ska leva med mig måste förstå att mina barn går främst och före allt annat i livet. Det kan bli akut utryckning och då måste han stå pall.

2. Modig
    Jag vill ha någon som kan föra min talan om det behövs, någon som inte alltid förväntar sig att jag ska vara stark (jag är visst en väldans stark individ sägs det)

3. Humor
    Sjuk humor, humor med självinsikt och gärna vansinniga upptåg utan att vara flamsig.

4. Kärleksfull
    En som verkligen älskar mig, hela mig oavsett när på dygnet, hur jag ser ut eller mår behöver jag för att må bra och utvecklas som människa

5. Intelligens
    Han måste matcha mig intellektuellt och inte ge mig alltför lite motstånd å huvudets vägnar.

6. Händig
    Jag är händig och har många idéer däremot är jag väldigt svag pga sjukdom och därför behöver jag någon som kan rycka in där jag inte orkar.

7. Stark
    Samma som ovan

8. Sällskaplig men inte festartypen
    Jag gillar män som tycker om att umgås men inte de som vill ut på party till mitt i natten och komma hemkrypande vid sexsnåret aspackade och med slipsen under hakan. Blääää. :(

9. Lång
    I o f s sägs ju att det mesta över 161,5 cm är långt men jag vill ha stora män med massa, gärna kraftiga armar, lår, lite mage gör ingenting, tunnhårig gör inte heller något, bara han har massa och är lång är jag nöjd!

10. Lokalsinne
    Jag har väldigt bra lokalsinne och retar mig på att leva med någon som inte kan hitta i sin egen bakficka och inte kan läsa en karta, sånt har fått mig både sur o otrevlig tidvis. Våga fråga om du inte hittar typ! :D
    Lät som en bra lista :) synd det där om dina barn:(
  • Sensitiveguy

Och börjar männen med sina listor blir det gråtkalas av förkrossade kvinnor som känner sig otillräckliga. Heard that before. Vi får helt enkelt acceptera att människor men att det finns någon för alla.

• Sensitiveguy

Att människor är olika*

• Lever så

1. Schysta värderingar, människosyn

2. Trygg i sig själv - våga vara den han är och ha självdistans

3. Hög sexdriv, gärna med kinky inslag

4. Intelligent - kanske borde byta plats med sexdrivet men jag är inte säker Oskyldig

5. Allmänbildad 

6. Har barn eftersom jag inte vill ha fler

7. prestigelös - jag pallar inte bajsnödighet och prettomänniskor

8. Generös är en jävligt attraktiv egenskap

9. Att jag är attraherad av honom är en förutsättning men det brukar i grunden bygga på de egenskaper jag rabblat upp... men är han lång och snygg är det ingen nackdel Drömmer

10. tror det mesta är sagt.. eller vänta, jag vill vara hans prioritering efter barnen.. inte efter hundra hobbies och jobb och blabla Glad                    

• MrMagic
    Lever så skrev 2013-08-15 08:03:19 följande:
    1. Schysta värderingar, människosyn

2. Trygg i sig själv - våga vara den han är och ha självdistans

3. Hög sexdriv, gärna med kinky inslag

4. Intelligent - kanske borde byta plats med sexdrivet men jag är inte säker Oskyldig

5. Allmänbildad 

6. Har barn eftersom jag inte vill ha fler

7. prestigelös - jag pallar inte bajsnödighet och prettomänniskor

8. Generös är en jävligt attraktiv egenskap

9. Att jag är attraherad av honom är en förutsättning men det brukar i grunden bygga på de egenskaper jag rabblat upp... men är han lång och snygg är det ingen nackdel Drömmer

10. tror det mesta är sagt.. eller vänta, jag vill vara hans prioritering efter barnen.. inte efter hundra hobbies och jobb och blabla Glad                    

Att du och jag inte träffats tycker jag är lite märkligt..... Flört
  • Lever så
    MrMagic skrev 2013-08-15 08:19:39 följande:
    Att du och jag inte träffats tycker jag är lite märkligt..... Flört
    Skål
Svar på tråden Viktiga egenskaper hos en man?