Träffa rätt efter 40 - är det möjligt?
Jag har en del dåliga erfarenheter av relationer och har väl trott att det är fel på mig. Med åren har jag börjat inse att det kanske inte är så utan att det handlar om att jag snarare har sökt mig till problematiska män, (inte minst pappan till mitt barn).
Nu är jag trött på allt drama och svåra typer. Jag är inte alls så själv. Jag är en okomplicerad person, stark, trygg och snäll, inte ett dugg som männen jag brukade träffa.
Nu känner jag mig grundad i tillvaron och skulle vilja träffa någon som är mer som jag. Jag är nästan alltid glad och öppen så jag vet inte vad jag har gjort med de deppiga killarna i alla dessa år, slösat tid antar jag, även om jag lärde mig mycket på vägen.
Jag är ensamstående på heltid och det är förstås inte enkelt, det förstår jag, men det finns ju lösningar på allt bara man vill. Jag ser rätt ok ut, (smal, blond och håller mig fräsch), jag har ett fint hem och börjar antagligen ett nytt intressant jobb till hösten. Jag har relativt bra ekonomi och en ordnad tillvaro med många goda vänner och aktiviteter.
Så vad tror ni? Har jag någon chans fast jag börjar bli gammal?
Jag är 39 och fyller 40 nästa år.
Jag vill gärna läsa solskenshistorier om er som hittat rätt i min ålder, var ni träffades, om ni har barn sedan tidigare etc, kanske t.o.m. en ensam mamma i min situation.
Jag har en ganska klar bild av vad jag vill ha - en man i min ålder eller äldre, stabil, trygg, erfaren, glad, snäll och helst pappa. (Jag vill inte ha fler barn,) Jag har aldrig varit utseendefixerad även om jag tycker att det är viktigt att ta hand om sig själv för hälsans och självrespektens skull och jag föredrar män som är mogna och några år äldre än jag. Det borde väl inte vara helt omöjligt?
Jag funderar på att börja nätdejta. Har ni några råd om vad jag ska tänka på i så fall?