• Mejasmorsa

Har ni gjort slingor hemma? Vad hade ni för märke?

Tänkte göra budget varianten och slinga håret hemma i stället för hos frissan. Har någon tips och råd på t.ex. märke så mottages dessa tacksamt... :0)

• Svar på tråden Har ni gjort slingor hemma? Vad hade ni för märke?
  • Disela

Jag  har gjort massor av slingor hemma. Aldrig varit några problem! Jag har använt Garniers slingor mest, men jag har nog tetsat de flesta märken. Kolla på förpackningen, det brukar finnas olika ljusheter på slingorna. Kanske starta med den "mörkaste" varianten och se resultatet? Om det inte duger är det bara ta en ljusare variant. Jag tycker det dessutom blir snyggast, det ser lite mer naturligt ut när man har lite olika nyanser i håret. Se bara till att inte ha i slingorna för länge. Lycka till!

• Ida1990

Jag använder mood. Men hade du tänkt göra slingor i hätta? Då tycker jag att du ska köpa en slingblondering från mood. Sen köper du till en vanlig blondering (den ljusaste du hittar) På så sätt får du mycket mer färg än om du te.x. skulle köpa 2 slingpaket. För 2 paket antar jag att du behöver om du inte vill att det ska bli gul/oranga toner i, och om du vill ha många.

Leo 2010 02 05 <3
  • Titti

Jag tycker H&M egna märke är bäst. Har provat andra men den är bäst :)

• Mejasmorsa

Uhj va svårt. Jag är rätt blond från början men sedan jag fick barn har jag blivit mörkare och har efter lite färgningar en tendens att få lite röda toner (vilket inte jag tycker om) eller varma kanske man säger.

Jag vill iaf inte ha jätte mkt slingr utan bara så att det blir lite mer skiftningar och uppfräschat liksom..gör svårt jöh!

Svar på tråden Har ni gjort slingor hemma? Vad hade ni för märke?