• Anonym

Sophiahemmets bröstmottagning, erfarenheter?

Ska ringa Sophiahemmets bröstmottagning imorgon för att få en tid att undersöka en knöl i ett bröst. Någon som har erfarenheter av stället? Funderar på hur lång tid man kan behöva vänta på en tid, hur lång tid det tar att få svar och hur bemötandet är. Tacksam för svar, är så orolig.

• Svar på tråden Sophiahemmets bröstmottagning, erfarenheter?
  • McIris

Min läkare på VC sa att de hade sommarstängt så jag fick gå till Bröstmottagningen på Sabbatsberg. Det var jättebra! Fick tid samma vecka och fick svar samma dag.

Försök att inte vara så orolig. Läkaren som jag träffade sa att de brukar be kvinnor som ringer att vänta 2 menscykler, de tyckte inte knölar i bröst var särskilt alamerande och att det ytterst ovanligt att det farligt. Han sa att de var där mer för kvinnornas oro än för knölarna,

Lycka till! Kram

• Anonym

Tack för svaret. Fick en remiss till Sophiahemmet från VC igår, antar att de öppnat igen då. Hade en knöl en gång tidigare, hamnade då på ett annat sjukhus, inte privat. Det tog flera veckor att få svaret på första provet, och då sa de bara att de inte kunde se nått. Så tog det ett antal veckor till innan jag fick ta bort knölen. 2 månader av oro blev det. Hoppas att det ska gå snabbare nu.

Jag vet att det oftast är ofarligt, men det är svårt att hålla oron borta.

• Anonym

Nu har jag fått en kallelse till nästa vecka. Konstigt att det skilljer så mycket i hur lång tid det tar. Förra gången gick allt så fort, jag ringde en måndag och nästa dag hade de gjort mammografi och punktion och gud vet allt. Det var på våren. Nu är det sommar och nu tar det nästan tre veckor för samma sak. Hoppas att svaret kommer fort den här gången! Hatar att gå och vänta och jag sover dåligt av oron.

Svar på tråden Sophiahemmets bröstmottagning, erfarenheter?