• Wilowa

Smurfarnas version av "Du borde köpa dej en tyrolerhatt"?

När Andreas Jonson sjöng "Du borde köpa dej en tyrolerhatt" idag på Lotta på Liseberg, så kom jag att tänka på att Smurfarna gjort den...väl? Fast nu kan jag omöjligt komma på vad den heter och det retar mig. Jag har kollat igenom massor med smurflåtar på youtube, men hittar inte den rätta...frustrerande!

• Svar på tråden Smurfarnas version av "Du borde köpa dej en tyrolerhatt"?
  • Stårschan

Den fanns i alla fall med på skivan där Klasse Möllberg (Banarne) sjunger tillsammans med smurfarna, om jag inte minns fel. Trazan och Banarne gjorde också en version av den, men jag minns inte om den fanns med på "Djungelmums" eller den andra skivan.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Stårschan

Nu blev jag ju tvungen att kolla! Den heter "Du borde köpa dig en tyrolerhatt" och spelades först in av Östen Warnerbring. Den svenska texten är skriven av Stikkan Andersson. I original heter den 'Ich kauf mir lieber einen Tirolerhut'.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Wilowa
    Stårschan skrev 2010-07-27 10:08:22 följande:

Nu blev jag ju tvungen att kolla! Den heter "Du borde köpa dig en tyrolerhatt" och spelades först in av Östen Warnerbring. Den svenska texten är skriven av Stikkan Andersson. I original heter den 'Ich kauf mir lieber einen Tirolerhut'.

Fast det visste jag redan, men menar du att den heter samma i smurfvarianten?
  • Millan83

Tant Krussidullan från Krusidullien! =) Underbar låt, underbar skiva! (eller kasettband som jag hade!)

• Millan83

underbart ju! Lyssnade på massor av låtarna på spotify! Dock är inte alla "äkta" utan vissa är knepiga! 

Om jag nu bara kunde komma vad den där killen hette som sjöng med dem.. Han som var INNAN Klasse Möllberg... :S Jag var lite kär i den rösten!  

• Wilowa

Tyvärr så har jag inte Spotify och jag hittar inte låten på google. Fast jag har sett Smurfskivor i en leksaksaffär, så jag ska ge mig ut och leta någon dag. Jag tänker att mina barn nog kommer att gilla dem i alla fall nästan lika mycket som jag gjorde.

Svar på tråden Smurfarnas version av "Du borde köpa dej en tyrolerhatt"?