Kronofogden HJÄLP!!!!
Hejsan!!!
Jag blev arbetslös för ca 2 år sedan, Jag började då studera för att lättare komma ut i arbete. Men efter att avklarat mina studier 1 år senare så har jag ännu ej kunnat hitta mig ett jobb. Det har lett till att min studieskuld har förfallit till kronofogden då jag inte haft någon möjlighet att betala det. Även lite andra små lån jag hade tidigare. Så min totala skuld går till ca 35000 kr. Nu till min fråga. Jag har ju som sagt ingen möjlighet till att betala. Vad händer då? Jag bor i en hyretsrätt och jag får ut ca 3000kr i månaden i aktivitetsstöd. Resten hjälper mina föräldrar mig med. Kommer kronofogden och knackar på dörren en dag och tar allt jag äger och har i lägenheten eller vad? Jag har en platt tv men den tillhör min far och är även skriven på min far. Sedan har jag en dator. + möbler och sånt också då. Kan dom ta allt det här för jag inte kan betala just nu? Jag letar som en galning efter arbete men som alla vet så är arbetsmarknaden inte den största just nu.
Snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra. Ska dom ta alla min ägodelar för jag har trasslat till det?