• Saknar min lilla

Bästa flaskan!?

Jag har nyss fått en liten kille o delvis flaskmatar o delvis ammar honom pga amningsstrul. Men han tar både och så jag är ändå rätt näjd med tillvaron.

Några frågor ang flaskmatning..
     Vilken flaska är bäst? (Vi har en mam flaska med de minsta hålet för nyfödda men han verkar ändå svälja massa luft)

Vilken ersättning är bäst? eller är de nån skillnad!?

Gaser i magen, kan de bero på efrättningen eller är de flaskan!?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Bästa flaskan!?
  • Justmeokay

Har du MAM flaskan som man kan skruva av bottnen på?
    Den har vi till våran tjej och den funkar jättebra.
    Vi provade även DR Browns flaskor som skall vara såå super bra men dom suger verkligen. Dom läcker och skvätter och är jätte bökiga. Kostar bara en jä-la massa pengar. 
    Vi använder Sempers ersättning. Nu är dottern snart 5 månader så vi är på Semp 2.
    Vi använde Semp 1 innan och provade även NAN men den kräktes hon bara av.
    Novalie pruttar en hel del och om jag skall vara ärlig så vet jag inte vad som är orsaken till det. 
    Men det är ju bra att luften kommer ut?! =) 

• Fjällräven

Vi testade alla möjliga flaskor till lillen och för oss så var Dr. Brown's den bästa. Enda bökiga är när man ska diska den då det är många delar.

• Saknar min lilla

Oh de e därför jag ville byta från mams flaska till nått annat.. tycker mams är jobbig att diska för de e så många delar! Trodde inte att dr browns var massa smådelar på!? men men bara de funkar o inte ger bäbisen gaser så!

• RiNan

Mums är klockren. Tyckte också att det var många delar först men nu tänker jag knappt på det längre. De är ju vettigast de med silikon i botten så att luften kommer därifrån för då får ju inte barnet i sig luft genom nappen. Alla flaskor som jag testa som är sådana har många delar.
    Min dotter som nu är 4 slutade helt ha magknip och gaser när vi bytte till mum när hon var  pytte. Sonen har aldrig haft det problemet. Så mum

• Fjällräven
    Saknar min lilla skrev 2010-07-26 23:19:39 följande:
    Oh de e därför jag ville byta från mams flaska till nått annat.. tycker mams är jobbig att diska för de e så många delar! Trodde inte att dr browns var massa smådelar på!? men men bara de funkar o inte ger bäbisen gaser så!
    Det följer iaf med en liten borste för att rengöra delarna, så det underlättar lite  
  • Wonderchild2009

Vi använde Esskas flaskor, men sen hade hon inte problem med magen när vi började med ersättningen heller.
    På BB fick hon semper men det kräktes hon bara av, sen blev det NAN och det fungerade mycket bättre men det är nog väldigt olika från barn till barn som med allt annat..

• Lottaa

Använder också MAM, tycker den fungerar jättebra!
    Semper kör vi med här, men NAN och vi också testat på. Går bra vilket som för sonen, han äter och är glad. =)

Alexander 100318 www.lottispotta.blogg.se
  • Justmeokay

Om du tycker att MAM är jobbiga skall du INTE byta till DR Brown. 
    Enligt mig iaf.
    Alltså. Dom fungerade jättebra men av någon anledning började dom läcka efter ett tag när man skulle skaka dom. Vet inte om vi gjorde något fel men det var skitjobbigt med massa ersättning i hela huset och det rann ut från sidorna när dottern åt också.
    Sen angående vilken ersättning man skall ha så är det ju som ni säger olika från barn till barn.
    De flesta jag känner har bara kört med NAN för deras barn har spytt av Semper, men för oss var det tvärtom.
    Vi använde också Semper magdroppar från apoteket som verkligen gjorde susen då våran hade lite smått kolik. Men direkt när vi började med magdropparna blev det bra.
    Hon pruttade som en dåre men det kom ut iaf. Sen slutade vi med dropparna vid 3 månader och det var inga problem.  

• M  och  M

Tomme Tippee´s (jag tror den heter Back to nature) Den ska likna bröstet och har bara två delar och har anti-kolik ventil och väldigt bra och greppvänlig form vilket gör att den känns liten.

• hivmamma

Dr brown är den bästa flaskan enligt mig... Ta lite hushållspapper o linda runt innan ni skakar så skvätter det inte... Enda nackdelen är att den är sjukt jobbig att diska efter att tag, farmförallt om man som jag aldrig ammade alls utan körde flaska helt. Dom blir äckliga efter ett tag även om man försöker diska dom så noga som det bara går, men det finns nya "insatser" att köpa på babyland. Jag köpte nya o bytte en gång i månaden på mina flaskor.

• pannkaksvilse

Vi använder både Dr Brown's och MAM. Tycker dom funkar bra båda två. Det man ska tänka på med Dr Brown's är att inte skaka den "uppåt och nedåt" och med kokhet vatten när man blandar ersättningen. Det är då den läcker ut på sidorna. Vänta tills vattnet svalnat å skaka från sida till sida.

• Zunrose
    Justmeokay skrev 2010-07-26 23:07:05 följande:
    Har du MAM flaskan som man kan skruva av bottnen på?
    Den har vi till våran tjej och den funkar jättebra.
    Vi provade även DR Browns flaskor som skall vara såå super bra men dom suger verkligen. Dom läcker och skvätter och är jätte bökiga. Kostar bara en jä-la massa pengar. 
    Vi använder Sempers ersättning. Nu är dottern snart 5 månader så vi är på Semp 2.
    Vi använde Semp 1 innan och provade även NAN men den kräktes hon bara av.
    Novalie pruttar en hel del och om jag skall vara ärlig så vet jag inte vad som är orsaken till det. 
    Men det är ju bra att luften kommer ut?! =) 
    hade ocksåproblem med dr brown så kör också med mam flaskan min tjej älskar den!!!
  • IssaBL

Vi har använt dr.brown, som vi slutade med för att sambon inte gillade den, mam ultivent, som vi fortfarande använder ibland till välling, men min favorit är en Avent-flaska som inte har mer delar än en 'vanlig' flaska men ändå är anti-kolik... Testa ge Minifom mot gaserna kanske, det 'slår sönder' bubblorna i magen så att det kommer ut lite i taget istället för att det blir stooora fisar som gör ont.

Svar på tråden Bästa flaskan!?