• snabla

köpte ni dyr eller billig målarfärg till huset?

hejsan! ska måla om huset men målarfärg är ju som en djungel finns Beckers akrylatfärg perfekt som
    ska hålla i 15år men kostar 1600kr/10lit sedan finns det färg från Byggmax som kostar 500kr/10lit så det
    skiljer ju inte lite mellan i pris. Min sambo hittade ett test av Folksam på målarfärg och där hade båda dessa
    fått lika bra, vilken sorts färg valde ni?

• Svar på tråden köpte ni dyr eller billig målarfärg till huset?
  • Goltlännig

Kan inte så mycket men vete att PLUS hade ett program om husfärg i våras. Sök efter det på SVT hemsida och ta reda på lite där tycker jag.

• Gladskit

Jag skulle också kolla PLUS hemsida, jag tror att det var Folksam som beställt den undersökningen.
    Fasaden på ett hus tror jag inte att jag skulle snåla på. Däremot inomhus har vi valt färg från Byggmax. I vissa rum där färgen under var gräll, krävdes flera strykningar vilket vi antagligen inte hade behövt om vi valt en dyrare och mer täckande färg. Men det sparade så pass mycket pengar tyckte vi så att det var värt det extra arbetet.

• Cia o krabaten

Just husets utsida är ett av de allra viktigaste att ta hand om på sitt hus!
    Min granne som byggde nytt hus för 3 år sen har fortfarande bara e grundmålning på halva huset och en strykning utefärg på andra halvan.
    Nu riskerar de att behöva byta panelen för att det börjar växa svamp och annat på den
    Man måste verkligen vara noga med utsidan.

Jag hade nog valt Beckers, eller ja, vi gjorde det när vi målade uterummet som vi byggde nu.
    Men är Byggmax lika bra så är det ju bra det med.
    Plus var ett bra tips. 

• Luckiest

Vi valde Demidekk Optimal när vi byggde och är hemskt nöjda än så länge iaf!

Mamma och pappa målade sitt hus med den också men där var det 11 år sedan det målades och det ser i princip ut som nytt.

• ekke

vi läste en massa innan  och byggmax alpina fick lika bra som några av de stora, beckers eller vad det var. Nordsjö fick sämre. Så vi tog byggmax färg,(dock så var det ett tegelhus med lite träpanel.) Vet inte om jag gjort samma till ett helt trähus.

• Bakeapple

Jag köper enbart dyrare färg nu för tiden, för jag har av erfarenhet lärt mig att den täcker bättre = man måste måla betydligt mindre....

Svar på tråden köpte ni dyr eller billig målarfärg till huset?